تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۷
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۹۸۱۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از سوی وزارت اقتصاد:

فرابورس امروز و شنبه میزبان عرضه ۵ هزار میلیارد تومان " اخزا " است

می متالز - وزارت اقتصاد زمان عرضه ۵ میلیون ورقه "اخزا" در بازار ابزارهای نوین مالی را اعلام کرد که امروز و شنبه آینده به میزبانی فرابورس خواهد بود.
فرابورس امروز و شنبه میزبان عرضه ۵ هزار میلیارد تومان " اخزا " است

به گزارش می متالز، وزارت اقتصاد در نظر داردامروز سه شنبه و شنبه آینده 6 اردیبهشت جاری در هر روز تعداد 25 میلیون ورقه اوراق اسناد خزانه اسلامی با سررسید منتهی به 6 آبان و  6 آذر سال 1402 را در نماد معاملاتی "اخزا 8201" و "اخزا 8211" برای اولین بار پس از پذیرش در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه کند.

ارزش اسمی هر ورقه از این اوراق صد هزار تومان و واحد پایه هر سفارش نیز معادل با یک ورقه است در عین حال قیمت پایانی اوراق برابر با میانگین موزون معاملات روزانه آن در روز گشایش نماد معاملاتی و عامل پرداخت در سررسید شرکت سپرده گذاری مرکزی است.

همچنین کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با در اختیار داشتن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی نسبت به خرید اسناد اقدام کنند.

محمد صادق غزنوی سرپرست مدیریت عملیات بازار شرکت فرابورس اعلام کرد: معاملات ثانویه اوراق اسناد خزانه اسلامی بعد از عرضه اولیه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس قابل انجام است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده