تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۰
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۹۸۵۳۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ثبات موقت قیمت جهانی مس

می متالز - قیمت مس در LME روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه سال 1399، نسبت به روز معاملاتی پیشین 6 دلار کاهش داشته و به پنج هزار و 170 دلار رسیده است.
ثبات موقت قیمت جهانی مس

به گزارش می متالز، قیمت مس در روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه در معاملات بورس فلزات لندن نسبت به روز جمعه، 0.1 درصد افت داشته و نسبت به هفته پیشین 4.2 درصد افزایش را تجربه کرده و به پنج هزار و 170 دلار رسیده است.

قیمت سه ماهه مس در معاملات روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه، با کاهش چهار دلاری نسبت به روز معاملاتی پیش از آن، 0.1 درصد افت داشته و پنج هزار و 190 دلار اعلام شده است. قیمت سه ماهه فلز سرخ 4 درصد افزایش قیمت را نسبت به هفته پیش تجربه کرده است.

روند قیمت و موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر در نمودار 1 قابل مشاهده است. طبق این نمودار، موجودی این فلز در انبارهای بورس فلزات لندن در روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه، با کاهش یک هزار و 675 تنی نسبت به روز معاملاتی پیش از آن همراه بوده و از 265 هزار و 425 تن به 263 هزار و 750 تن رسیده است.

نمودار 2 وضعیت کانتنگو و بکواردیشن بازار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر را به تصویر می‌کشد. طبق این نمودار، در روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه در بورس فلزات لندن قیمت مس در شرایط کانتنگو به سر می‌برد. اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی در این روز نسبت به جمعه 29 فروردین ماه، افزایش سه دلاری داشته و برابر با 21 دلار بر تن گزارش شده است.

عناوین برگزیده