تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۹۸۷۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازگشت ۹۰ درصد کارخانه‌های بزرگ مازندران به چرخه تولید

می متالز - معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که ۹۰ درصد واحدهای صنعتی بزرگ و متوسط استان که به دلیل شرایط کرونایی فعالیتشان را متوقف کرده بودند، اکنون به چرخه تولید بازگشتند.
بازگشت ۹۰ درصد کارخانه‌های بزرگ مازندران به چرخه تولید

به گزارش می متالز، علیرضا یوسف نژاد روز یکشنبه افزود: ۲۹۷ واحد از واحدهای تولیدی مازندران جز کارخانه های متوسط و بزرگ به شمار می روند به این معنا که بیش از ۵۰ نفر نیروی کار در هر یک واحدها اشتغال دارند و به همین دلیل هم به دنبال شیوع کرونا، این کارخانه ها برای جلوگیری از ابتلا کارگران به بیماری برای مدتی فعالیتشان را متوقف و یا کم کرده بودند که اکنون بیشتر آنها به فعالیت عادی باز گشته اند.

وی ادامه داد: برای فعالیت این کارخانه ها پروتکل های بهداشتی مانند ایجاد جداسازی ایستگاه ورودی به خط تولید، تب سنجی مداوم کارگران، ضدعفوی کردن مرتب کفش ها برای جلوگیری از انتقال ویروس به محیط تولید و مواردی دیگر تعریف شده است و هر یک از این واحدها با کنترل و نظارت واحد بهداشت سازمان صنعت، نکات بهداشتی را رعایت می کنند و مشغول به فعالیت هستند. 

یوسف نژاد یکی از مفاد پروتکل های بهداشتی تعریف شده را کنترل مرتب وضعیت سلامت کارگران ۶۰ سال به بالا به خاطر خطرناک بودن ابتلایشان به کرونا دانست و گفت: حتی در صورت بروز علائم بیماری و ابتلای اعضای خانواده کارگران، آنها هم برای مدتی از خط تولید خارج می شوند تا بیماری آنها برطرف شود.

وی تاکید کرد: در برهه زمانی کنونی تمامی تلاش ها بر رفع مشکلات و بازگشت دوباره واحدها به تولید است و روزانه با رصد مشکلات کارخانه های مازندران تلاش داریم تا هر چه زودتر تمامی واحدها به چرخه کار برگردند تا شعار سال مبنی بر جهش تولید رقم بخورد. 

معاون صنعت مازندران بررسی وضعیت مواد اولیه مورد نیاز ، فروش ، نیروی انسانی، اقساط بانکی و بیمه بیکاری پرسنل را از جمله مواردی نام برد که در رصد و بررسی روزانه کارخانه های مهم و منتخب مازندران پیگیری می شود. 

وی همچنین گفت: حدود ۱۴۰ کارخانه مازندران که در تامین اقلام ضروری سبد خانوار استان فعالیت می کنند بیشتر مورد رسیدگی و توجه سازمان قرار دارند تا با تداوم فعالیت آنها مردم با مشکلی در تامین مایحتاج خود مواجه نشوند.

مازندران ۲ هزار و ۷۰۰ کارخانه دارد که بیش از ۶۰ هزار نیروی کار در  این واحدها مشغول به کار هستند.

عناوین برگزیده