تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۹۸۷۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
منتخب مردم زرند در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی:

ظرفیت معادن کرمان در درجه اول باید متعلق به مردم منطقه باشد/ نقش تعیین کننده زنان خانه دار در تولید ناخالص ملی

می متالز - عفت شریعتی گفت: در مناطقی از کشور که ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه و بالفعل دارند از جمله استان کرمان که دارای معادن و کارخانه های متعدد است و بویژه شهر زرند و کوهبنان باید برنامه ریزی صورت گیرد و در درجه اول مردم منطقه از این امکانات بهره مند شوند.
ظرفیت معادن کرمان در درجه اول باید متعلق به مردم منطقه باشد/ نقش تعیین کننده زنان خانه دار در تولید ناخالص ملی

به گزارش می متالز، عفت شریعتی نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان های زرند و کوهبنان در رابطه با اهداف و برنامه های خود در این دوره از مجلس  گقت: اصلی ترین وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است، قوانینی که مجلس وضع می کند برای تمام مردم از شرق تا غرب، از جنوب تا شمال این کشور است، این قوانین باید برای همه اقشار جامعه کارساز و حل کننده مشکلات جامعه باشد.

وی ادامه داد: از مسائل مهمی که قانون گذار در آن دخیل است ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور است، شاهد هستیم که در سال های گذشته مقام معظم رهبری نام گذاری سال ها را در جهت تقویت بنیان های اقتصادی کشورهدایت کرده است از جمله نام گذاری سال ها با عنوان کار مضاعف، تلاش مضاعف،رونق تولید و… تا امسال که به عنوان جهش تولید توسط ایشان نامگذاری شده است.

شریعتی بیان کرد: کشورمان ظرفیت های قابل توجهی از منظر اقتصادی دارد از کشاورزی گرفته تا صنعت،معدن،هنر و ابعاد مختلف دیگر بنابراین این ظرفیت ها باید به طور کامل در نظر گفته شود و برای اثر بخشی بهتر ساماندهی شود.

منتخب مردم زرند در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامیعنوان کرد: در مناطقی از کشور که ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه و بالفعل دارند از جمله استان کرمان که دارای معادن و کارخانه های متعدد است و  بویژه شهر زرند و کوهبنان که تولیداتشان برای تمام کشور تاثیرگذار و سرنوشت ساز است باید برنامه ریزی صورت گیرد و در درجه اول مردم منطقه از این امکانات بالقوه و بالفعل منطقه بهره مند شوند بنابراین جهش تولید را باید در شناسایی قوت ها و فرصت ها در نظر گرفت.

وی با بیان این که قانون گذاری مجلس در عرصه ملی، منطقه ای و بین المللی هیچ تعارضی با هم ندارد، تشریح کرد: مجلس باید به همه مسائل بین المللی، ملی و منطقه ای توجه دقیقی داشته باشد تا قانون گذاری و برنامه ریزی خود را به درستی انجام دهد.

شریعتی در خصوص برنامه های خود در مجلس یازدهم شواری اسلامی و توجه به بانوان گفت: ۵۰ درصد جامعه را که زنان کشور تشکیل می دهند و این بخش از جامعه تاثیر گذاری قابل توجهی در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تمامی ابعاد دارند که اگر توجه به ۵۰ درصد جامعه که زنان هستند از منظر قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین صورت نگیرد اختلاف های ناخوشایندی را می بینیم.

نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان های زرند و کوهبنان افزود: جمعیت قابل توجه بانوان کشور، زنان خانه دار هستند و خانه داری یعنی شغلی سرنوشت ساز و تعیین کننده ای از منظر فرهنگی و تربیتی است اما متاسفانه در اذهان برخی زنان خانه دار به عنوان زنان بیکار حساب می کنند، در حالیکه این زنان نقشی اساسی و تعیین کننده در تولید ناخالص ملی کشور دارند و اگر توجه به بانوان در زمینه های مختلف صورت نگیرد با مشکلات فراوانی روبرو می شویم بنابراین تقویت بنیان های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی بانوان در ابعاد مختلف قابل توجه است که حتما در مجلس یازدهم مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر این که مشکلات بانوان در هر شهر و منطقه ای دارای تنوع خاص خود است اظهار کرد: بر مبنای تنوع و ویژگیهای منطقه ای، فرصت ها و مشکلات متفاوت است از این رو از نظرات مشورتی بانوان در زمینه های مختلف استفاده می کنیم تا به اولویت ها بپردازیم.

شریعتی عنوان کرد: معتقدم برنامه هایی که در مجلس شوری اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد در سه زمان بندی مختلف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باید باشد تا بتوانیم در عرصه قانون گذاری سنجش مشکلات را داشته باشیم و با به حداقل رساندن مشکلات مشکلات ؛ امکانات و توانمندهای مجلس در تحقق اهداف اقتصادی کشور و استان ها نقش خود را نشان دهد.

منتخب مردم زرند در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامیتاکید کرد: مجمع نمایندگان استان باید با همدلی،وحدت رویه و همراهی در جهت محقق شدن برنامه های گام دوم که همه مسائل را در نظر می گیرد برنامه ریزی داشته باشند  چرا که  با توجه به تجربه هایم در حضور مجلس در دوره های گذشته هر جایی که همدلی ها و دلسوزی های همه نمایندگان با هم بوده پیشبرد اهداف و تحقق برنامه ها صد در صد وجود داشته از این رو در نگاه اول باید مجمع نمایندگان استان تشکیل شود که با همراهی و همدلی کارها پیش رود.

عناوین برگزیده