تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۰
بازدید: ۴۶۶
کد خبر: ۹۸۸۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طرح توسعه یک واحد تولیدی در تاکستان آغاز شد

می متالز - طرح توسعه واحد تولیدی یاتاقان بوش به عنوان بزرگترین پروژه تولید ورق‌های فولاد چند لایه خاورمیانه روز چهارشنبه با حضور استاندار قزوین در شهرستان تاکستان آغاز شد.
طرح توسعه یک واحد تولیدی در تاکستان آغاز شد

به گزارش می متالز، استاندار قزوین در این مراسم گفت: این واحد تولیدی در زمینه تامین نیازهای داخلی بسیار موفق بوده است و هم اکنون حدود ۷۰ درصد یاتاقان‌های خودروهای سبک و ۳۰ درصد یاتاقان‌های خودروهای سنگین را تامین می‌کند.

هدایت الله جمالی پور افزود: مایه خوشحالی است که تولیدات این شرکت کیفیتی در سطح جهانی دارد و با محصولات کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان رقابت می‌کند.

وی اضافه کرد: محصولات این شرکت از کشورهای پیشرفته جهان با کیفیت‌تر هستند که نشان از تلاش این مجموعه و حمایت دستگاه‌های اقتصادی و اجرایی استان از این شرکت دارد.

مدیرعامل شرکت یاتاقان بوش ایران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این کارخانه سال ۷۵ در تاکستان راه اندازی شد و طی این سال‌ها توسعه یافته است.

میرصمد قریشی افزود: این شرکت هم اینک ۱۰۰ درصد محصولات ایران خودرو و سایپا را به صورت انحصاری تولید می‌کند و بخش اعظمی از نیاز بازار به یاتاقان‌های خودرو سبک و سنگین را تامین می‌نماید.

این مسوول گفت: با اجرای این طرح توسعه به تنها یاتاقان ساز خاورمیانه تبدیل می‌شویم که از صفر تا ۱۰۰ یاتاقان را در داخل شرکت تولید می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ماشین آلات این طرح با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار که توسط بخش خصوصی تامین شده است طی هشت ماه نصب می‌شود و زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم خواهد کرد.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.

شهرستان تاکستان در ۴۵ کیلومتری قزوین واقع شده است.

عناوین برگزیده