تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۴۰
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۹۸۸۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات یارانە‌دار بە بخش صنعت کردستان پرداخت شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: سال گذشته ۱۷۷ میلیارد تومان تسهلات یارانه‌دار به بخش صنعت استان پرداخت شد.
۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات یارانە‌دار بە بخش صنعت کردستان پرداخت شد

به گزارش می متالز، محمد دره‌وزمی ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان اظهار کرد: سال گذشته در کردستان شعار رونق تولید محقق شد.

وی افزود: در سال گذشته ۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌دار به بخش صنعت تزریق کردیم که اتفاق بی‌نظیری بود و امیدواریم در سال‌جاری نیز این اتفاق بیفتد.

وی همچنین از نحوه پرداخت‌ تسهیلات تبصره ۱٨ به واحدهای صنعتی کردستان انتقاد کرد و گفت: سال گذشته تنها ۲۶ میلیارد تومان معادل ۶۵ صدم درصد پرداختی‌های کشور از این محل در استان پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان ادامه داد: با توجه به تداوم تبصره ۱٨ در سال جاری، امیدواریم امسال بانک‌ها در پرداخت تسهیلات این محل عملکرد بهتری داشته باشند تا تولید استان همچنان رونق داشته باشد.

درە‌وزمی با بیان اینکە خود را همچنان مکلف بە حمایت از تولید و صنعت استان می‌دانیم، گفت: تلاش خواهیم کرد در راستای تحقق جهش تولید، تسهیلات مورد نیاز و مواد اولیە واحدها را تامین کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از بانک‌ها، دستگاه‌های خدمات‌رسان و دیگر دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد همه نوع مساعدت و همکاری را با واحدهای تولیدی داشته باشند.

وی افزود: امسال ۲۶ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی و تولیدی معرفی شده‌اند که بخشی از آنها پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای دارند و لازم است بانک‌ها برای بهره‌برداری از این طرح‌ها کمک کنند.

دره‌وزمی اظهار کرد: برخی از طرح‌هایی که تعریف‌ شده طرح‌های پیشران استان هستند انتظار ما این است که بانک‌های استان که حتی طرح به صورت ملی تامین مالی می‌شود به عنوان متولی توسعه است خود پیگیری تامین مالی این طرح‌ها باشند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با کمک و پیگیری مدیران بانک‌های عامل، اعتبار طرح‌های پیشران در استان تامین شود.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، برخی از طرح‌ها پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی دارند که به احتمال زیاد امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌های نیمه‌تمام نیاز به حمایت بانک‌ها و تلاش دستگاه‌های متولی دارد تا زمانی که این عزم همگانی اتفاق نیفتد باید همواره آمار طرح‌های نیمه‌تمام را در این جلسات مطرح کنیم.

عناوین برگزیده