تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۹۸۹۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رشد فروش در بحران کرونا:

«سبزوا» کم نیاورد

می متالز - در حالی که افزایش نرخ ها کمک شایانی به شرکت ها در امر درآمدزایی کرده، «سیمان لار سبزوار» بر مقدار فروش خود نیز افزوده است.
«سبزوا» کم نیاورد

به گزارش می متالز، یکی از شرکت هایی که سهام آن در بازار سرمایه در مدت اخیر رشد فزاینده‌ای داشته، «سیمان لار سبزوار» است. حال این شرکت که سال مالی منتهی به شهریور ماه دارد، گزارش عملکرد اولین ماه از سال 99 را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، 52 میلیارد ریال فروش انجام داده که تماما مربوط به فروش انواع سیمان در بازار داخل است. این میزان فروش نسبت به فروردین ماه سال قبل رشد جالب توجه 93 درصدی را به معرض نمایش می گذارد.

نکته جالب توجه این است که با وجود تعطیلی سنتی بازارها و شرکت ها در فروردین ماه و از آن مهمتر، راکد شدن بازارها به سبب شیوع کرونا ویروس، فروش «سبزوا» در فروردین ماه نسبت به اسفند ماه فقط 22 درصد افت نشان می دهد.

در مجموع، این شرکت سیمان ساز با گذشت 7 ماه از سال مالی منتهی به شهریور 99، بیش از 441 میلیارد ریال فروش انجام داده است که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل 65 درصد بیشتر است.

علت افزایش درآمدها در سال جاری علاوه بر رشد نرخ فروش محصولات، افزایش 15 درصدی مقدار فروش است.

«سبزوا» در گزارش های قبلی پیش بینی کرده بود در سال مالی 99 به فروش یک هزار و 156 میلیارد ریالی دست یابد که تا پایان ماه هفتم، 38 درصد آن را پوشش داده است. بنابراین، مسیر طولانی تا تحقق پیش بینی های خود دارد؛ هر چند که تا همین جا نیز وضعیت درآمدی بسیار بهتری نسبت به سال گذشته دارد.

منبع: پول نیوز
عناوین برگزیده