تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۴۱
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۹۹۹۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بومی‌سازی قطعات ارزبر در کارنامه ۹۸

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بومی‌سازی محصولات ارزبر و مشارکت واحدهای صنعتی در تامین نیازهای فناورانه کشور از جمله دستاوردهای ثبت‌شده در کارنامه سال ۱۳۹۸ محسوب می‌شود.
بومی‌سازی قطعات ارزبر در کارنامه ۹۸

به گزارش می متالز، برات قبادیان در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه توضیح داد: اجرای طرح توانمند‌سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (طرح ملی) که با موفقیت همراه شد، به‌عنوان دیگر آثار عملکرد سال گذشته به حساب می‌آید. معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، عموم شاخص‌های پژوهشی و توسعه فناوری حوزه صنعت، معدن و تجارت را در سال ۹۸، افزایشی و توام با رشد مناسب معرفی کرد.

قبادیان با اشاره به دریافت مجوز برای جذب ۲۰۰ نفر سرباز در سال جهش تولید در صنایع بزرگ کشور افزود: سال ۹۹ پروژه طراحی و استقرار مدل چرخه مدیریت بهره‌وری برای حداقل ۲۰ واحد صنعتی بزرگ در دستور کار است.

رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در این نشست گفت: سال ۹۸ حجم تجارت ایران بالغ بر ۸۵ میلیارد دلار بود و حدود ۱۳۴ میلیون تن صادرات کالا از کشورمان انجام شد و شاخص وزنی صادرات کشور در سال گذشته نیز ۱۴ درصد افزایش یافت. وی یادآور شد: سال گذشته در حوزه تجارت خارجی با توجه به الگوی «رونق تولید» به اهداف تعریف‌شده، دست یافتیم.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده و اولویت‌گذاری در افزایش صادرات به کشورهای همسایه، بیش از ۶۰ درصد از صادرات ایران را این کشورها به خود اختصاص داده‌اند و این رویکرد در سال ۹۹ نیز تداوم خواهد داشت. زادبوم تصریح کرد: پارسال صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا به لحاظ شاخص ارزشی بیش از ۷۵ درصد، کشورهای عضو اکو ۵/ ۲۴ درصد و کشورهای عضو سی‌آی‌اس ۲۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: عمده واردات کالایی ایران در سال ۹۸ شامل کالاهای اساسی، واسطه‌ای، تجهیزات و ماشین‌آلات بوده است.

وی افزود: ترویج برند و برگزاری جشنواره برند در چارچوب توسعه صادرات کالا و خدمات و همچنین توسعه زیرساخت‌های صادراتی لازم برای افزایش صادرات در کشور در سال جهش تولید با جدیت دنبال خواهد شد و برگزاری میزهای کالایی و میزهای کشوری در سطح کشور و میزهای تخصصی اصناف و دانش‌بنیان که از سال ۹۸ عملیاتی شده‌اند، امسال نیز در دستور کار است.

عناوین برگزیده