تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۱۰۱۳۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون عمران مجلس:

شیوع کرونا، مانع اصلی راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان توسط سازمان امور مالیاتی است

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سازمان امور مالیاتی در حدود دو ماه اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم حضور مستمر کارکنان و پرسنل در این سازمان نتوانسته سامانه املاک و اسکان کشور را راه اندازی کند، بنابراین این سازمان در راه اندازی کم کاری نکرده، بلکه وضعیت کنونی موجب این مشکلات شده است.
شیوع کرونا، مانع اصلی راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان توسط سازمان امور مالیاتی است

به گزارش می متالز، یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به روند کند راه اندازی سامانه املاک و اسکان در کشور، گفت: خوشبختانه در ماه های پایانی سال گذشته سامانه املاک و اسکان توسط وزارت راه و شهرسازی طراحی و این سامانه برای اجرا به سازمان امور مالیاتی کشور واگذار شد.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه سازمان امور مالیاتی در حدود دو ماه اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم حضور مستمر کارکنان و پرسنل در این سازمان نتوانسته سامانه املاک و اسکان کشور را راه اندازی کند، بنابر این این سازمان در راه اندازی کم کاری نکرده، بلکه وضعیت کنونی موجب این مشکلات شده است.

 

سازمان ثبت اسناد کشور با سازمان امور مالیاتی برای شناسایی خانه های خالی از سکنه همکاری کند

وی گفت: البته سازمان های دیگر همچون سازمان ثبت اسناد کشور نیز باید با سازمان امور مالیاتی برای شناسایی خانه های خالی از سکنه همکاری کند، قطعا مدیریت این حوزه با همکاری و همراهی فراسازمانی امکان پذیر است.

 

تأکید مجلس نسبت به راه اندازی سامانه املاک و اسکان کشور

بت کلیا ادامه داد: مجلس نسبت به راه اندازی سامانه املاک و اسکان کشور بسیار تأکید دارد، زیرا بخشی از مشکلات کنونی بازار مسکن با راه اندازی این سامانه و ساماندهی خانه های خالی از سکنه حل خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی بر اساس آمارها حدود دو و نیم میلیون تا سه میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد، قطعا تزریق این میزان خانه به بازا، ضمن رفع نیازهای کنونی برای خرید مسکن، تأثیر به سزایی در کاهش قیمت ها خواهد داشت.

عناوین برگزیده