تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۲:۱۰
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۳۳۸۶۷۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

افزایش قابل توجه صادرات مواد معدنی ترکیه پس از اقدامات انجمن صادرکنندگان مواد معدنی دریای اژه

‌می‌متالز - انجمن صادرکنندگان مواد معدنی دریای اژه، تنها در دو ماه، رویداد‌هایی را در عربستان سعودی، انگلیس و کره جنوبی ترتیب دادند که هدف همگی افزایش صادرات مواد معدنی ترکیه بود.

به گزارش می‌متالز، این تلاش‌های بازاریابی با افزایش صادرات از ۱۴.۵ میلیون دلار به ۱۶۱ میلیون دلار در دوره ژانویه تا فوریه به میزان قابل توجه ۱۰۱۰ درصد افزایش به همراه بود.

با تکیه بر این موفقیت اولیه، انجمن اکنون خود را برای دو نمایشگاه صنعتی بزرگ آماده کرد: نمایشگاه سنگ طبیعی و فناوری Xiamen در چین (مارس ۲۰۲۴) و نمایشگاه سنگ طبیعی و فناوری ازمیر MARBLE در ترکیه (آوریل ۲۰۲۴).

در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر، رهبری انجمن صادرکنندگان مواد معدنی اژه - رئیس ابراهیم علیموغلو، معاونان رئیس، فایک توکاتلی اوغلو و ابراهیم آلتین پینار، و عضو هیات مدیره ریحان سزگین - برنامه‌های خود را برای سال ۲۰۲۴ مورد بحث قرار دادند و به‌روزرسانی‌هایی را در مورد بخش معدن ارائه کردند.

رئیس علیموغلو بر نقش برجسته ترکیه در تولید و صادرات جهانی سنگ طبیعی و مواد معدنی تاکید کرد. ترکیه با پشتوانه ذخایر معدنی غنی، محصولات با کیفیت بالا، فناوری پیشرفته و قیمت‌های رقابتی، دارای بخش معدنی پررونقی است. این کشور نزدیک به ۸۰ ماده معدنی مختلف صادر می‌کند که سنگ طبیعی به تنهایی یک سوم کل صادرات را تشکیل می‌دهد (به ارزش ۱.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳).

با این حال، علیموغلو کاهش صادرات کلی معدن را از ۶.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۵.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ اذعان کرد. وی این کاهش را به چالش‌هایی نسبت داد که هم در داخل و هم در اقتصاد جهانی با آن روبرو هستند.

منبع: raillynews

تهیه و تنظیم: سیامک اخطاری

مشاور و کوچ توسعه صادراتی صنعت سنگ ساختمانی - ایران/آلمان

افزایش قابل توجه صادرات مواد معدنی ترکیه پس از اقدامات انجمن صادرکنندگان مواد معدنی دریای اژه

عناوین برگزیده