تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۰۳۹۶۴
سرویس خبر : محیط زیست

فاجعه زیست محیطی و انسانی در معدن زباله دهلران / رئیس کل دادگستری، دادستان ونهاد های مسوول به موضوع ورود کنند

می متالز - باتوجه به فاجعه زیست محیطی و انسانی در معدن زباله دهلران و حضور چند خانم در این معدن انتطار است رئیس کل دادگستری و دادستان و نهاد های مسوول به موضوع ورود کنند و با متخلفین برخورد قانونی کنند.
فاجعه زیست محیطی و انسانی در معدن زباله دهلران / رئیس کل دادگستری، دادستان ونهاد های مسوول به موضوع ورود کنند

به گزارش می متالز، این روزها درگیری جهان یا ویروس کرونا هستندباعث شده دولت ها برای مبارزه با این ویروس و بحث سلامت شهروندان از همه توان خود استفاده کنند. هرچند سرعت عمل انتقال این ویروس بیشتر از اقدامات صورت گرفته توسط دولت ها است اما آنچه که هست باید قدر دان زحمات پزشکان و کادر درمان بود، چرا که از جان دل برای سلامت مردم مایه می گذارند و این اقدام بیشتر در کشور ما مشهود است که کادر درمان و سربازان سلامت وطن با چه از خودگذشتکی در تلاش هستند تا زندگی افراد مبتلا را نجات دهند.

متاسفانه در سایه غفلت و عدم توجه مسوولین شهرستان دهلران بخصوص شهرداری، محیط زیست و دیگر نهادهای نظارتی شاهد فاجعه زیست محیطی و انسانی در معدن زباله شهر دهلران هستیم، چرا که از صبح امروز شاهد آتش سوزی در معدن زباله هستیم و درناک ترین صحنه در این معدن وجود چندین خانم و آقا بدون رعایت اصول بهداشتی اولیه برای جمع آوری زباله است.

متاسفانه اسکان شبانه روزی این افراد در کنار معدن زباله دهلران در این روزهای حساس و پر خطر ویروس کرونا می تواند زمینه ای برای گسترش این بیماری در سطح شهرستان دهلران و حتی استان های همجوار باشد، چرا که شواهد نشان از این است که افراد زباله گرد که در بدترین شرایط بهداشتی در حال زندگی شبانه روزی در کنار معدن زباله قرار دارند، از یکی ازاستان های همجوار برای تامین معاش خانواده به شهر دهلران آمده اند.

متاسفانه صحنه حضور  چند خانم  که بدون رعایت ابتدایی ترین اصول بهداشتی در این معدن درحال تفکیک زباله هستند  بسیار درناک است و نوشتن از آن بسیار سخت و دشوار است برایم!

به راستی شهردار واعضای شورای شهر دهلران از وضعیت نابسامان و فاجعه انسانی که در معدن زباله شهر دهلران که در حال اتفاق است مطلع هستند؟ آقایان شهردار و شورای شهر خوب است به معدن زباله شهر دهلران سری زده و ازفاصله  نردیک  ببینید  که در حوزه کاری شما چه فاجعه انسانی و زیست محیطی در حال وقوع  است.

آقای شهردار و شورای ناظر بر امورات شهرداری ! از برپایی چندین چادر و اسکان شبانه روزی چندین خانم و آقا در بدترین شرایط ممکن بهداشتی در معدن زباله مطلع هستید؟

به راستی مسوولان نظارتی ونهاد های مسوول از عمق فاجعه در معدن زباله دهلران مطلع هستند  که اگر شخص یا افرادی که شبانه روز در این معدن در حال تفکیک زباله هستند و  شبانه نیز در چادرهای مسافرتی کو در سایه دود و بوی نامطبوع زباله زندگی می کنند در صورت ابتلای به بیماری به سرعت باعث شیوع آن در شهر می شوند؟!

برابر قانون، مسوولان مرتبط باید به استناد ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، ماده 22 و 32 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده 688 قانون مجازات اسلامی ،برخورد قانونی با آلوده کنندگان هوا را  در دستور کار خود قرار دهند ، چرا که آتش زدن زباله ها و دود و گازی که از آن  متصاعد می شود در ابعاد مختلف بعنوان  آلاینده های مضر بر هوا تاثیر مخرب می گذارند  که می تواند زنگ خطری باشد برای سلامتی شهروندان و فاجعه ای برای محیط زیست رقم زند.

باتوجه به فاجعه زیست محیطی و انسانی در معدن زباله دهلران و حضور چند خانم در این معدن انتطار است رئیس کل دادگستری و دادستان و نهاد های مسوول به موضوع ورود کنند و با متخلفین برخورد قانونی کنند.

منبع: تابناک
عناوین برگزیده