خبر
زیرساخت ها   دریانوردی، بنادر و کشتیرانی  

دسترسی به شبکه حمل و نقل ترکیبی و ایجاد زیرساخت های مناسب در پسکرانه بنادر

می متالز - ​معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح راهکارهای سازمان بنادر و دریانوردی به منظور افزایش سرمایه گذاری در اراضی بندری کشور، گفت: عملکرد مطلوب بنادر در گرو وجود یک زنجیره لجستیکی متناسب با توان و ظرفیت تخلیه و بارگیری است.

به گزارش می متالز، فرهاد منتصر کوهساری در خصوص راهکارهایی که از سوی این سازمان به منظور افزایش میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور مدنظر قرار گرفته است، بیان کرد: امروزه بنادر به عنوان دروازه های اصلی ورودی و خروجی کالا در هر کشور محسوب می شوند و عملکرد مناسب و کارایی بالای آنها می تواند در شکوفایی اقتصاد کشورها نقش بسیار تعیین کننده ای داشته باشد.

وی افزود: در این میان دسترسی بنادر به شبکه حمل و نقل ترکیبی و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل مناسب در پسکرانه ها، نقش بسزایی در تسهیل و تسریع عملیات بنادر ایفا می کند و در حقیقت لازمه عملکرد مطلوب بنادر در گرو وجود یک زنجیره لجستیکی متناسب با توان و ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه استفاده از فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد مناطق در پسکرانه بنادر امروزه به عنوان یک فرایند کلی در ارتقای عمکلرد بندری به شمار می رود، عنوان کرد: پارک های لجستیک در پسکرانه بنادر به عنوان فضای متصل به بنادر با هدف جذب مراکز محلی و جهانی و ارائه خدمات با ارزش افزوده در حمایت از توسعه اقتصادی ملی، منطقه‌ای و بندری نقشی اساسی ایفا می‌کنند و این مسئله باید به طور جدی از سوی متولیان امر مدنظر قرار گیرد تا شاهد بهبود فعالیت های اقتصادی در پسکرانه بنادر باشیم.

کوهساری ادامه داد: شناسایی خدمات حمل و نقل دریایی بار بین بنادر ایران و خارج از کشور و بالعکس به صاحبان کالا، به عنوان حمل و نقل بین‌المللی و تصریح عدم شمول مالیات و عوارض ارزش افزوده بر ارائه خدمات مذکور در مقررات اجرایی قانون مالیات بر ارزش افزوده حداکثر تا یک سال پس از تصویب و ابلاغ سند یکی دیگر از راهکارهای جذب سرمایه گذار در بنادر کشور است.

وی با اشاره به استفاده از متدولوژی WORL CLASS SERVICE برای توسعه سرمایه گذاری بین ایران و کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: این متدولوژی به این صورت است که بخشی از اراضی بنادر ایران در اختیار دولت های منطقه جهت حضور سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و همچنین بالعکس بخشی از اراضی بنادر آنها برای سرمایه گذاران ایرانی قرار گیرد، از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه سرمایه گذاری خارجی و ترانزیت کالا است.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 

خط ریلی خواف - هرات حلقه اتصال چین به اروپا از طریق ایران

می متالز - معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خط ریلی خواف – هرات علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از منظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد و حتی کشورهای اروپایی، اهمیت بسیار بالایی دارد.
 

چقدر کالای متروکه در بنادر وجود دارد؟

می متالز - معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی یک هفته فرصت دارد تا کالاهای موردنظر را از بنادر تخلیه و خارج کند.
 معاون بندری سازمان بنادر اعلام کرد:

افزایش ترانزیت بارهای عبوری کشورهای همسایه از بندر چابهار

می متالز - معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تخفیف ٧٠ درصدی تعرفه‌های بندری و ارزان‌سازی عبور کالا از بندر چابهار نتیجه داده است، به‌طوری که اکنون از ٢٠٠ هزار تن تخلیه و بارگیری در سال‌های گذشته به بیش از دو میلیون تن رسیده‌ایم.
 

امسال بالغ بر ۷۰ میلیون تن کالا در بنادر تخلیه و بارگیری شد

می متالز - معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به رغم تحریم ها امسال حدود٧٠ میلیون تن کالا در بنادر کشور تاکنون تخلیه و بارگیری شده است.
 

تفکیک وظایف و اختیارات سازمان بنادر و منطقه آزاد در بندر چابهار

می متالز - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تفکیک اختیارات و وظایف دو سازمان بنادر و منطقه آزاد در بندر چابهار خبر داد.
 

آمادگی سازمان بنادر برای تخلیه سریع کالاهای اساسی

می متالز - معاون بندری سازمان بنادر با تا‌کید بر اینکه حدود ۲/ ۳ میلیون تن کالای اساسی در انبار بنادر است درباره عدم تخلیه روغن خام برخی کشتی‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما