تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۱۰۵۵۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس کل دادگستری استان مرکزی:

اجازه نمی دهیم هپکو از چاله به چاه بیفتد

می متالز - رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: قطعا در بحث واگذاری اجازه نمی دهیم شرکت هپکو از چاله ای که فعلا در آن قرار دارد به چاه بیفتد.
اجازه نمی دهیم هپکو از چاله به چاه بیفتد

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ۳۱ اردیبهشت ماه در جریان بازدید از شرکت هپکو طی نشستی با کارگران این شرکت با تاکید بر اینکه به کار و کارگر اعتقاد داریم، بیان کرد: به مشکلات هپکو واقف هستم، می دانم که این سال ها سخت گذشته است، اما با تخریب و توهین به جایی نمی رسیم و با تمام وجود پای مطالبات و حق و حقوق کارگران ایستاده ایم.

وی با بیان اینکه اجازه نمی دهیم هپکو در جریان واگذاری از چاله ای که در آن قرار دارد به چاه بیفتد، افزود: مجموعه مدیریت استان مرکزی و شورای تامین پیگیر امور هستند و حضور امروز من در شرکت برای گره گشایی است. این شرکت با روزهای اوج خود فاصله بسیار دارد و خاک گرفتن سالن های تولید و ماشین آلات افتخار نیست بلکه باعث غصه است.

موسوی تصریح کرد: یک روز مشکل هم برای یک صنعت زیاد است، اما هپکو ۱۳ سال است که گرفتار است. رفع کردن این حجم مشکل ساده نیست و باید مطالبه گری و انتقاد را توام با صبر و تحمل به پیش برد. قطعا نمی توانم سختی این سال ها را درک کنم، اما با دیدن شرایط امروز کارخانه مشکلات را می فهمم و کارگران هم باید برای راه افتادن شرکت تلاش کنند.

وی با بیان اینکه از برخی از اقدامات نمی توان به سادگی گذشت، گفت: مطالبه حق و حقوق با زیر سوال بردن نظام تفاوت دارد. رییس قوه قضاییه خواستار نگاه توام با رافت اسلامی به پرونده کارگران شرکت هپکو شد، البته تبرئه شدن این کارگران یک قاضی شجاع می طلبید چراکه دلایل و مستندات برای صدور حکم موجود بود ولی در نهایت کارگران تبرئه شدند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: اگر کارگران خواستار شنیده شدن صدایشان بودند، همه ارکان و قوا این صدا را شنیده اند و مسائل منتقل شده است پس نباید اخلال ایجاد کرد چراکه در این صورت آرامش خود کارگران بر هم می خورد.

وی در خصوص مبارزه با فساد با اشاره به اینکه در برخی موارد محدودیت قانونی وجود دارد که باید به نمایندگان مجلس یادآوری شود، گفت: قوه قضاییه فارغ از هر شعاری در برخورد با فساد کوتاه نمی آید و به این امر اعتقاد دارد و با همه وجود پای کار است. قوه قضاییه پشت نام کسی پنهان نمی شود و این رویه در استان هم با جدیت دنبال می شود، اما آشکار کردن فساد به معنای آبروریزی نیست بلکه باید همه مستندات به مراجع نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی ارائه شود.

موسوی تاکید کرد: سیستم مدیریت استان برای حل مشکل هپکو پای کار است تا این صنعت به روزهای اوج خود برسد و اگر نتیجه ای حاصل نشد شهامت دارم که رو در رو به کارگران بگویم که پیگیری های من به ثمر نرسید، اما امیدواریم و باید در این مسیر تنش و تخریب و توهین را کنار بگذاریم.

هپکو، بزرگترین دغدغه استان مرکزی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه همچنان به رونق تولید در هپکو امیدوار هستیم، گفت: طی ۲.۵ سال اخیر به واسطه تلاش های صورت گرفته پیشرفت هایی در قبال وضعیت شرکت هپکو حاصل شده است و تمامی اقدامات و برنامه ها نیز با مشورت کارشناسان و کارگران هپکو انجام گرفت.

سعید فرخی با اشاره به اینکه احمدپور سهامدار قبلی شرکت توان تزریق سرمایه به شرکت را نداشت و کنار رفت، افزود: به دنبال همه تلاش ها خواسته چند ساله استان محقق شد و مالکیت شرکت در اختیار دولت قرار گرفت و سعی بر این است که مالک ذی حق با صلاحیت مدیریتی و مالی برای هپکو انتخاب شود.

وی با اشاره به جلسه سال گذشته در خصوص هپکو با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: این جلسه مصوبات خوبی داشت که بخشی از آن عملیاتی شده و بخشی مانند واگذاری شرکت به وزارت صمت هنوز باقی مانده است، هفته گذشته جلسه ای در وزارتخانه برگزار شد و از نظر دولت واگذاری شرکت قطعی است و این راه را راه احیا می دانند هرچند که مهمترین بحث در قبال هپکو موضوع سرمایه در گردش است که در این راستا هم پیشنهاداتی مطرح شد.

فرخی تصریح کرد: علیرغم اینکه واگذاری به ایمیدرو به دلیل صلاحیت فنی و مالی قطعی شده است اما هنوز مقاومت هایی در لایه های پایینی وجود دارد، اما واگذاری یک مطالبه جدی استان است . باید به مباحث هپکو نگاهی کارشناسی و تخصصی داشت چراکه برخی مسائل پیچیدگی های حقوقی دارد، اما بزرگترین دغدغه مجموعه مدیریت استان موضوع شرکت هپکو است که با تمام توان پیگیر  امور هستیم.

عناوین برگزیده