تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۱۰۵۶۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون سازمان صمت استان سمنان:

۸۴ معدن فلزی در استان سمنان وجود دارد/ ۳۹ معدن فلزی فعال

می متالز - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه ۸۴ معدن فلزی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد تنها ۳۹ معدن فلزی فعال است.
۸۴ معدن فلزی در استان سمنان وجود دارد/ ۳۹ معدن فلزی فعال

به گزارش می متالز، محمد فروهر پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود با اشاره به اینکه درمجموع ۸۴ معدن فلزی در استان سمنان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۳۹ معدن به‌طور کامل فعال و ۴۵ معدن نیز در حال تجهیز است.

وی بابیان اینکه ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان تولید می‌شود، افزود: هفت معدن کرومیت در این استان فعال است که ظرفیت استخراج اسمی این معادن سالانه ۲۰ هزار تن است.

 

تنوع بالای مواد معدنی در باند جنوبی و شرقی استان سمنان

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان آهن، مس، طلا، سرب و روی، منگنز و کرومیت را از مهم‌ترین مواد معدنی موجود در استان نام برد و گفت: تنوع مواد معدنی در باند جنوبی و شرقی استان بسیار بالا است.

فروهر با اشاره به اینکه ذخایر غنی و متنوع معدنی در استان سمنان وجود دارد، اضافه کرد: منابع معدنی جز سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند و در ایجاد توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی یک منطقه نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

وی بابیان اینکه استان سمنان باوجود ۴۲ نوع ماده معدنی دارای ظرفیت استخراج سالانه ۲۳ میلیون تن محصول معدنی است، تصریح کرد: ۶۲۶ پروانه بهره‌برداری معادن در استان صادرشده است.

عناوین برگزیده