تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۰۵۹۲۳

راه‌آهن نقش بسزایی در توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان دارد

می متالز - مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور مستقر در زاهدان گفت: استفاده از خطوط ریلی نه تنها دارای مزایایی مانند انتقال حجم گسترده در جابجایی کالا و توسعه اقتصادی را در پی دارد بلکه سبب اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم نیز می‌شود.
راه‌آهن نقش بسزایی در توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان دارد

به گزارش می متالز، حسین معصومی روز سه‌شنبه در نشست با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هم اینک طرح راه آهن چابهار- زاهدان از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در توسعه سریع محور شرق و استفاده از مرز و ظرفیت‌های صادرات به کشورهای همسایه شرقی و همچنین ظرفیت ویژه بندرچابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و میزان سرمایه گذاری‌های انجام شده در این خصوص این مجموعه آمادگی کامل در تعامل و همراهی با اهداف و نیازسنجی‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان را دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: استفاده از ظرفیت راه آهن جنوب شرق کشور در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار دارد. 

علیرضا راشکی گفت: در این خصوص این شرکت تمایل دارد راه آهن جنوب کشور نسبت به احداث باراندازها و پایانه‌های حمل کالا از طریق ریل گذاری و ایجاد خطوط راه آهن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که در مسیر خطوط قرار دارند، اقدام کند.

وی افزود: در این رابطه شهرک‌های صنعتی زاهدان - میرجاوه، چابهار و کنارک با توجه به اینکه در جوار منطقه ویژه اقتصادی قرار دارند از اولویت برخوردار هستند.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: استفاده از ظرفیت ریل پایه، امکان سنجی و باز طراحی مسیر ریل گذاری با هدف دسترسی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به خطوطی ریلی، احداث پایانه‌ها و سکوهای حمل بار، ساده سازی فرآیند انتقال و حمل کالا از واحدهای تولیدی به خطوط ریلی از جمله پیشنهادات این شرکت به راه آهن جنوب شرق کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود جهت ترغیب و تشویق صاحبان واحدهای تولیدی به استفاده از خدمات راه آهن، برگزاری جلسات آموزشی و اطلاع رسانی به واحدهای تولیدی، ارائه آمار و لیست دقیق از هزینه‌های تمام شده در قالب بروشور اجرا شود.

عناوین برگزیده