تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۸
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۰۵۹۸۷
وزیر راه و شهرسازی:

هیچ واگن غیر استانداردی تا سال ۱۴۰۰ نباید در راه آهن باشد

می متالز - اسلامی گفت: تا سال ۱۴۰۰ هیچ واگن غیر استانداردی نباید در مسیر ریلی وجود داشته باشد.
هیچ واگن غیر استانداردی تا سال ۱۴۰۰ نباید در راه آهن باشد

به گزارش می متالز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از ۸۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی با بیان اینکه در سال رونق تولید موفق شدیم ۷۷۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه اضافه کنیم اظهار کرد: امسال هم در سال جهش تولید این هدف گذاری را ادامه می‌دهیم و همواره هدف عادی و طبیعی است که با روش‌های متفاوت، کار به سرعت ادامه پیدا می‌کند و همچنین درگیر بروکراسی‌های اداری هم نخواهد شد.

او افزود: امروز تبصره ۱۸ آسان شده و برای پشتیبانی از قرارداد‌ها قابل استفاده است و همچنین عناصر اجرایی که شرکت‌های حمل و نقلی و شرکت‌های تولیدکننده هستند هم به صورت متفاوت اقدامات را باید انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ضروری است ورود ۲ هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه ریلی را امسال محقق کنیم، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ ما دیگر در راه آهن نباید شاهد وجود واگن‌های غیراستاندارد و غیرقابل تحمل باشیم و باید نهضت نوسازی و بازسازی تمامی واگن‌های راه‌آهن را انجام دهیم و این نهضت باید ادامه داشته باشد.

اسلامی یادآور شد: ایجاد قابلیت سیر با سرعت مطمئن برای ما بسیار مهم است.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: امیدواریم با افزایش خطوط دوم ریلی خطوط فرعی سرمایه‌گذاری در حوزه اتصال مراکز و کارخانجات به شبکه ریلی را افزایش دهیم و شاهد رونق هر چه بیشتر این مدل حمل و نقل باشیم.

اسلامی، در ادامه اهمیت افزایش سرعت سیر ناوگان ریلی و رساندن خطوط فرعی به سرچشمه‌های بار را از دیگر موارد مهم شبکه ریلی دانست و گفت: سال ۹۸ عملکرد باری ما در حوزه حمل و نقل ریلی ۵۸ میلیون تن بود در حالی‌ که در برنامه ششم توسعه ۱۰۰ میلیون تن حمل و نقل بار توسط ریل هدفگذاری شده است که باید خطوط فرعی بیشتری به مراکز چشمه بار منتقل شود.

عناوین برگزیده