تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۵
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۰۶۱۱۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

به سمت احیای معادن کوچک در خراسان رضوی می‌رویم

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: احیای معادن کوچک و واگذاری ۳۹۰ محدوده اکتشافی را در دستور کار داریم.
به سمت احیای معادن کوچک در خراسان رضوی می‌رویم

به گزارش می متالز، محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی مشهد گفت: در بخش صنایع معدنی امسال از اعداد و برنامه‌های پیش بینی شده برای استان عبور می‌کنیم، زیرا احیای معادن کوچک و واگذاری ۳۹۰ محدوده اکتشافی را در دستور کار داریم که اگر تنها یک سوم آن به ثمر بنشیند، تحولی جدّی در مناطق محروم دارای پتانسیل رخ می‌دهد.


او افزود: برای فعالیت شرکت ملی صنایع مس ایران در جنوب خراسان جهت اکتشاف، فرآیند استخراج و تولید کاتد مس نیز مجوز اخذ شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: پیش از این، برای تامین نقدینگی طرح‌های صنعتی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد تسهیلات ارائه می‌شد، اما با تقاضای ما جهت تخصیص تسهیلات براساس ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی امسال موافقت شده است. در خراسان رضوی ۴۵۱ واحد با این میزان پیشرفت وجود دارد که باید تسهیلات مذکور را دریافت کنند تا به ثمر بنشینند.

مس فروش بیان کرد: امسال واحد‌های تولیدی ما نشان دادند که به سرعت خود را با شرایط بحرانی انطباق می‌دهند و می‌توانند کار را انجام بدهند همان طور که نیاز به تولید ماسک داشتیم و امروز به مرحله‌ای رسیدیم که می‌توانیم ماسک را صادر کنیم.

او تصریح کرد: مصوبات ستاد تسهیل لازم­ الاجراست و اگر مصوبه اجرا نشده­‌ای وجود دارد، بهتر است تا به ما منعکس شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به نگرانی‌های موجود در حوزه تامین بازار، هر یک از صنعتگرانی که آمادگی سرمایه­ گذاری برای واردات اقلام اساسی را دارند، به این نکته توجه کنند که استان دارای ظرفیت و روش­هایی برای سرمایه گذاری است و با مراجعه به ما می‌توانند از شرایط این بحث آگاه شوند.

عناوین برگزیده