تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۰۶۱۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید بیش از ۲۷ میلیون تن آهن اسفنجی و رشد ۷ درصدی آن در سال ۹۸

می متالز - بررسی آمارهای شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشور از تولید ۲۷ میلیون و ۳۶ هزار و ۴۳۱ تن آهن اسفنجی و رشد ۷ درصدی آن در مقایسه با سال ۹۷ است.
تولید بیش از ۲۷ میلیون تن آهن اسفنجی و رشد ۷ درصدی آن در سال ۹۸

به گزارش می متالز، پارسال فولاد مبارکه با تولید ۶ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۲۱۰ تن آهن اسفنجی رکورددار شد، هرچند تولید این محصول افت ۹ درصدی درمقایسه با سال ۹۷ در این شرکت ثبت کرد.
در سالی که گذشت فولاد سفیددشت ۷۲۵ هزار و ۸۹ تن (رشد ۳۱ درصدی)، سبا یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۷۲۴ تن (افت یک درصدی)، فولاد هرمزگان یک میلیون ۵۲۴ هزار و ۹۶۴ تن (افت ۱۰ درصدی) و فولاد کاوه جنوب یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۶۴۷ تن (بدون تغییر نسبت به سال ۹۷) آهن اسفنجی تولید کردند.
پارسال تولید آهن اسفنجی در میدکو به ۷۳۶ هزار و ۱۸ تن (افت ۱۰ درصدی )، فولاد خوزستان سه میلیون و ۷۳۴ هزار و ۸۷۳ تن (افت ۳ درصدی)، فولاد خراسان یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۲۲۸ تن (رشد ۷ درصدی) و ذوب‌آهن اصفهان ۶۶ هزار و ۲۵۲ تن (کاهش ۴۸ درصدی) رسید.
برپایه این گزارش، سال گذشته فولاد میانه ۵۹۴ هزار و ۶۱۳ تن (افت ۳ درصدی)، فولاد سبزوار ۷۵۰ هزار و ۹۰۶ تن (رشد ۷ درصدی)، فولاد شادگان ۶۶۰ هزار و ۷۸۷ تن (رشد ۱۰ درصدی)، صبافولاد ۵۲ هزار و ۴۲۷ تن (رشد ۴۹ درصدی)، صبافولاد (بریکت گرم) ۳۸۴ هزار و ۳۳۸ تن (افت ۲۴ درصدی) و فولاد نی ریز ۶۸۴ هزار و ۵۲۰ تن (افت ۳ درصدی) آهن اسفنجی تولید کردند.
همچنین آهن و فولاد ارفع با کاهش ۹ درصدی ۷۸۳هزار و ۷۵۷ تن، آهن و فولاد گل گهر (طرح گوهر) با کاهش ۱۲ درصدی یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۷۷۵ تن و آهن و فولاد گل گهر (طرح کوثر) با رشد ۱۳۸ درصدی، یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۷۶۶ تن آهن اسفنجی تولید کردند.
این گزارش می‌افزاید: در سالی که گذشت چادرملو موفق به تولید یک میلیون و ۵۸۶ هزار و ۲۰ تن آهن اسفنجی شد و فولاد بافت با ثبت رشد خیره کننده ۷۵۱ درصدی ۵۵۳ هزار و ۱۰۸ تن آهن اسفنجی تولید کرد.
دو میلیون و ۳۸۶ هزار و ۳۷۱ تن از مجموع تولیدات شرکت های یاد شده مربوط به آمار اسفندماه آنهاست که در مقایسه با اسفند ۹۷ رشد ۱۶ درصدی نشان می دهد.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده