تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۱۰۶۳۰۶
فولادگر:

کرونا آزمونی برای راستی آزمایی ادعای مسوولان درباره میزان اجرای دولت الکترونیک بود

می متالز - رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس دهم می گوید شیوع ویروس کرونا آزمون خوبی برای ارزیابی ادعای مسوولان درباره نحوه اجرای دولت الکترونیک بود.
کرونا آزمونی برای راستی آزمایی ادعای مسوولان درباره میزان اجرای دولت الکترونیک بود

به گزارش می متالز، حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس درباره ادعای مسوولان مبنی بر میزان اجرای دولت الکترونیک، گفت: شیوع ویروس کرونا آزمون خوبی برای ارزیابی ادعای مسوولان درباره نحوه اجرای دولت الکترونیک بود، زیرا براساس گفته آنان بخش بزرگی از این دولت اجرایی شده است؛ اگرچه مردم می توانند بسیاری از امور بانکی خود را به صورت الکترونیک انجام دهند اما کوتاهی دولت در اجرای کامل دولت الکترونیک مشهود است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: در مواد 67، 68 و69 برنامه ششم توسعه آمده است؛ هر ساله باید 12.5 درصد مراجعات مردم به ادارت کاهش یافته و با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک انجام شود از سوی دیگر سالانه باید 7.5 درصد معاملات و کسب و کارها در بستر دولت الکترونیک اجرایی شود.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه باید زمینه آموزش الکترنیک فراهم شود، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و آثار اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن، اهمیت استقرار دولت الکترونیک بیشتر از پیش مشهود شد.

نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها، قوه قضاییه، مجلس و... باید بستر اجرای دولت الکترونیک را فراهم کنند تا تردد و سفرهای شهری کاهش یافته و به واسطه آن از یک سو مصرف بنزین و آلودگی هوا کم شود و از سوی دیگر از ترافیک شهری کاسته شود.

عناوین برگزیده