تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۰۷۰۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لرستان ظرفیت‌های لازم برای توسعه را دارد

می متالز - نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: لرستان از لحاظ منابع آبی، خاک حاصل‌خیز، وجود معادن، نفت و پتروشیمی و هر آنچه که نیازمند رشد، تحول و توسعه بوده، بسیار غنی است.
لرستان ظرفیت‌های لازم برای توسعه را دارد

به گزارش می متالز، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی 484 مگاواتی این شهرستان، اظهار داشت: ما یک درصد جمعیت جهان را داریم اما ۲ درصد منابع جهان داریم که این موضوع بیانگر آن است ما تمام مولفه‌ها برای رشد و تحول در کشور را داریم.

وی با بیان اینکه کشور ما کشوری چهار فصل و به تبع آن لرستان نیز استانی چهار فصل است افزود: لرستان از لحاظ منابع آبی، خاک حاصل‌خیز، وجود معادن، نفت و پتروشیمی هر آنچه که نیازمند رشد، تحول و توسعه بوده، بسیار غنی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: بیش از ۱۲ میلیارد متر مکعب آب از لرستان می‌گذرد که حدود ۸ میلیارد متر مکعب آن مربوط به لرستان است، اما در عین حال ۲۵ درصد زمین‌های ما آبی و ۷۵ درصد آنها دیم است و سد‌های موجود در استان ما نیمه‌تمام هستند.

شاهرخی خاطر نشان کرد: ورود بنیاد مستضعفان و ماموریت نهادهای نظارتی مقام معظم رهبری طلیعه‌ای است که ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آیه ۱۱ سوره حدید اظهار داشت: در بخشی از آیه این سوره از قرآن به شما بشارت می‌دهند که جای شما محفوط است و مانده‌اید تا پرچم سردار سلیمانی ها و شهدای لرستانی که جسم آنها به خاک سپرده شد و روح آنها در بالاترین درجات است را بالا نگه‌دارید.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهدا هم سنگری می‌خواهند که مسیر توسعه و پیشرفت و پرچم اسلام را محکم به احتزار درآورند، گفت: امام امت فرمود " فتح الفتوح انقلاب سلامی و جمهوری اسلامی تربیت انسان‌های عالم، با ایمان و داناست" و امروز ما این‌گونه دور هم جمع شویم و این چنین مرکزی که قطعات آن ساخت ایران اسلامی است را افتتاح می‌کنیم که این برای ما عزت آفرین و اقتدار آفرین است.

عناوین برگزیده