تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۱۰۷۳۳۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
نگاهی بر بازار فلزات امریکا:

واردات فولاد کاهشی شد/ آلومینیوم جان گرفت

می متالز - واردات فولاد آمریکا در سال جاری ۲۰ درصد کاهش داشته‌ و کارخانه های آلومینیوم نیز مجددا در مسیر تولید قرار گرفتند.
واردات فولاد کاهشی شد/ آلومینیوم جان گرفت

به گزارش می متالز، امروز مشاهده می شود که واردات فولاد ایالات متحده طی چهار ماه نخست سال 20درصد کاهش یافته است و یک کارخانه تولید آلومینیوم اولیه در برزیل که متعلق به شرکت نورسک هیدرو است ، پس از قطع برق قبلی مجدداً شروع به کار می کند .

براساس اعلام موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI) ، واردات فولاد آمریکا در چهار ماه نخست سال 2020 با 20 درصد نسبت به سال گذشته روبرو شده است می توان گفت که واردات فولاد آمریکا تا یک پنجم کاهش یافته است

 

میزان واردات فولاد این کشور برای دوره چهار ماهه به ۹.۱۹ میلیون تن رسید

کارخانه آلومینیوم اصلی آلبراس در برزیل نیز  که بخشی از آن متعلق به شرکت نورسک هیدرو مستقر در اسلو است ، پس از کار با 25 درصد ظرفیت پس از قطع برق در اوایل سال جاری ، خط تولید را دوباره راه اندازی می کند.

نورسک هیدرو در بیانیه ای گفت: "سه خط دیگر این کارخانه تحت تأثیر قرار نگرفت و هیچ مصدومیتی به همراه نداشت." "پیش بینی می شود خط تولید در طول سال 2020 با ظرفیت عادی کار کند." این کارخانه که در آن هیدرو دارای 51 درصد سهم است ، ظرفیت تولید 460هزار تن در سال را دارد.

 

صادرات مس آمریکا به چین

چین پس از اینکه شرکت‌های چینی معافیت تعرفه‌ای را دریافت کردند، در حال وارد کردن کنسانتره های مس در ایالات‌متحده است.

چین در سال ۲۰۱۸ افزایش ۲۵ درصدی تعرفه واردات مس ایالات‌متحده را اعلام کرد.

عناوین برگزیده