تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۰۸۴۰۰
سرویس خبر : انرژی
امسال انجام می‌شود:

بهره‌برداری از 3 اسکله بارگیری فرآورده‌های نفتی در بندر رجایی

می متالز - سه اسکله مخصوص بارگیری نفت و فرآورده‌های نفتی را امسال در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری می‌رسد که می‌تواند ۳۰ میلیون تن به ظرفیت نفتی کشور اضافه کند.
بهره‌برداری از 3 اسکله بارگیری فرآورده‌های نفتی در بندر رجایی

به گزارش می متالز، محمد راستاد دوم اردیبهشت در جلسه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: تمام فازهای توسعه‌ای در سازمان بنادر فعال بوده و ۲۱۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی این مجموعه به طرح‌های توسعه‌ای اختصاص داده شده است، در این زمینه ۳۰ پروژه با ۴۰۰ میلیارد تومان تکمیل شد.

 وی عنوان کرد: 20 میلیون یورو از تجهیزاتی که در گذشته توسط شرکت های خارجی ساخته و تولید می شد مثل جرثقیل‌های دروازه‌ای کانتینری در داخل کشور تولید و در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری رسید.

افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به ۸ میلیون ‪TEU

راستاد در مورد فاز سوم بندر شهید رجایی عنوان کرد: فاز سوم بندر شهید رجایی یک پروژه مهم و استراتژیک است که می تواند ظرفیت کانتینری بندر را از ۶.۳ میلیون به 8 میلیون ‪تی ای یو برساند

بالا رفتن ظرفیت بارگیری نفت و فرآورده‌های نفتی

وی افزود: بنا داریم از ۱۴۰۰ متر اسکله در طرح توسعه بندر شهید رجایی، حداقل ۹۰۰ متر آن را به بهره برداری برسانیم و به زیرساخت‌های این بندر اضافه کنیم، همچنین سعی داریم سه اسکله مخصوص بارگیری نفت و فرآورده‌های نفتی را امسال در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری برسانیم که می‌تواند ۳۰ میلیون تن به ظرفیت نفتی کشور اضافه کند.

راستاد گفت: بحث حمل و نقل چند وجهی که مورد تأکید مقام عالی وزارت راه قرار دارد، یکی از مباحثی است که به طور جد توسط سازمان بنادر و دریانوردی دنبال می‌شود، به همین خاطر به صورت بی‌سابقه‌ای سهم ریل را در بنادر افزایش داده‌ایم و قطعاً این برنامه برای داشتن روزهای پررونق تر ادامه خواهد داشت.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده