تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۱۰۱۷۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پتانسیل بالای معدن انگوران برای گردشگری معدنی

می متالز - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: معدن انگوران جزو معدود معادن فعال کشور است که صنعت گردشگری را در برنامه‌های خود قرار داده است.
پتانسیل بالای معدن انگوران برای گردشگری معدنی

به گزارش می متالز، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان در جلسه اعطای مجوز گردشگری معدنی  با بیان اینکه اولین مجوز گردشگری معدنی ایران و ژئوتوریست در استان زنجان به نام مجتمع سرب و روی انگوران صادر شد گفت: معدن سرب و روی انگوران اولین مجموعه معدنی است که این مجوز را از وزارت میراث فرهنگی وگردشگری ایران کسب کرده است.
ارجمند راه‌اندازی طرح بازدید عمومی از معدن انگوران را فرصتی استثنایی برای گردشگران  عنوان کرد و گفت: در کنار استخراج ماده معدنی برای کارخانه‌های سرب و روی کشور، به تازگی و با توجه به اینکه بسیاری از مردم کشور به دنبال جلوه‌ها و تجربیات ویژه و جدیدی برای بازدید و گردشگری هستند گردشگری معدنی بسیار موثر است.

او ادامه داد: معدن انگوران جزو معدود معادن فعال کشور است که صنعت گردشگری را در برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: این شهرستان با وجود آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری که در خود جای داده است، می‌تواند زمینه را برای جذب و ورود سرمایه گذار در قسمت‌های مختلف کشاورزی، معدنی، آبزی پروری، بوم گردی، ایجاد موزه و گردشگری منطقه فراهم آورد و قدم‌هایی مثبتی را در این خصوص بردارد.

عناوین برگزیده