تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۷
بازدید: ۳۳۸
کد خبر: ۱۱۰۲۴۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس اتحادیه صادرکنندگان و فرآورده‌های سرب و روی ایران:

ستاد سیاست‌گذاری بخش معدن و صنایع معدنی احیا می‌شود

می متالز - رئیس اتحادیه صادرکنندگان و فرآورده‌های سرب و روی ایران گفت: خوشبختانه با ورود آقای اسماعیلی به معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، اتفاقات خوبی در برخی زمینه‌ها رخ داده است که ازجمله این موارد می‌توان به راه‌اندازی مجدد ستاد سیاست‌گذاری بخش معدن و صنایع معدنی که در معاونت پیشین امور معادن وزارتخانه منحل شده بود، اشاره کرد.
ستاد سیاست‌گذاری بخش معدن و صنایع معدنی احیا می‌شود

به گزارش می متالز، حسن حسینقلی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهمی که آقای اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت قصد دارد آن را انجام دهد، احیای ستاد سیاست‌گذاری بخش معدن و صنایع معدنی در راستای بهبود شرایط تولید و صادرات در کشور است.

وی افزود: متاسفانه این ستاد در دوره معاونت پیشین امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به شکل نامعلومی منحل شد و حداقل امکانات برای بحث و تبادل نظر درباره وضعیت بخش معدن و شرایط بهبود تولید و صادرات نیز با انحلال این ستاد، از بین رفت.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و فرآورده‌های سرب و روی ایران گفت: با راه‌اندازی مجدد این ستاد که شامل ستاد سیاست‌گذاری سرب و روی، فولاد، سنگ ساختمانی، سیمان و... می‌شود، باید امیدوار بود که بسیاری از مشکلات بخش معدن و صنایع معدنی درخصوص تولید و صادرات، مرتفع می‌شود.

حسینقلی یادآور شد: اعضای این ستاد از فعالین بخش معدن و صنایع معدنی تشکیل خواهد شد که می‌توان به طور مشخص به خانه معدن ایران، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اشاره داشت که با حضور در این جلسات، بحث و تبادل نظر تخصصی خود را درباره سیاست‌گذاری معادن و محصول نهایی، ارائه خواهند داد.

 

بانک مرکزی در تقابل با صنعت روی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و فرآورده‌های سرب و روی ایران عنوان کرد: یکی از مشکلات مهمی که بسیاری از واحدهای شمش روی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ممنوعیت واردات مواد اولیه و صادرات شمش روی است که اگر این مسئله به همین منوال ادامه پیدا کند، بدون تردید باید شاهد تعطیلی گسترده این واحدها باشیم.

حسینقلی تاکید کرد: ما در اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی به همراه انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران، نزدیک به 84 جلسه با معاونت پیشین امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت برای حل این مسئله گذاشتیم که متاسفانه تاکنون شاهد رفع این مشکل نبودیم. به نظر می‌رسد اگر اراده‌ای برای حل این موضوع از طرف بانک مرکزی وجود نداشته باشد، شاید به این زودی‌ها سایه این مشکل از سر صنعت روی کم نشود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی تولیدکنندگان شمش روی برای واردات مواد معدنی و صادرات محصول خود به صورت تهاتر فعالیت می‌کنند، بانک مرکزی نباید آن‌ها را موظف می‌کند ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما برگردانند؛ چراکه در شیوه تهاتر، هیچ ارزی بین دو طرف مبادله نمی‌شود و این امر کاملا به صورت کالا به کالا صورت می‌پذیرد. بنابراین ما همچنان پیگیر حل این مشکل هستیم تا بتوانیم موانع پیش روی تولید صنعت روی را مرتفع کنیم.

عناوین برگزیده