تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۱۱۱۰۰۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
شاکری تاکید کرد:

ساماندهی ساختمان‌های نیمه کاره و اراضی رها شده/ورود مجلس یازدهم برای اصلاح دستورالعمل ها

می متالز - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اراضی رها شده و ساختمان های نیمه کاره در کشور به ویژه کلانشهرها جزء منابع کشوری محسوب می شوند، این ظرفیت ها باید فعال شده و به چرخه بازار تزریق شوند تا در اقتصاد کشور تحرک ایجاد شود.
ساماندهی ساختمان‌های نیمه کاره و اراضی رها شده/ورود مجلس یازدهم برای اصلاح دستورالعمل ها

به گزارش می متالز، اقبال شاکری با اشاره به ضرورت ساماندهی اراضی رها شده در کلان شهرها، گفت: شورای شهر تهران در سال های گذشته در زمان حضور بنده، بارهای به مساله اراضی رها شده و ساختمان های نیمه کاره ورود کرد و خوشبختانه گزارش و آمار کاملی درباره این حوزه وجود دارد.

اراضی رها شده و ساختمان های نیمه کاره جزء ظرفیت ها و منابع کلان کشور در حوزه اقتصادی هستند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اراضی رها شده و ساختمان های نیمه کاره جزء ظرفیت ها و منابع کلان کشور در حوزه اقتصادی هستند که متأسفانه قفل شده اند و از آن ها به درستی استفاده نمی شود.

وی گفت: اراضی رها شده و ساختمان های نیمه کاره همانند سرمایه و پولی است که به جای استفاده، آن را در زیر زمین دفن کنید، بنابر این ساماندهی این بخش به عنوان یک ضروریات اقتصادی کشور، الزامی است.

 

ضرورت اصلاح دستور العمل ها برای عملیاتی کردن ساختمان های نیمه کاره

شاکری افزود: دستور العمل ها و مجوزها باید به گونه ای اصلاح و اجرایی شود که بازار مسکن تحرک بیشتری به خود گرفته و مالکان اراضی رها شده و ساختمان های نیمه کاره را عملیاتی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: تداوم وجود اراضی رها شده و ساختمان های نیمه کاره علاوه بر قفل کردن منابع و سرمایه، موجب بروز آسیب های اجتماعی در کشور می شود.

وی گفت: اراضی رها شده و ساختمان های نیمه کاره در کشور به ویژه کلانشهرها جزء منابعی کشوری محسوب می شوند، این ظرفیت ها باید فعال شده و به چرخه بازار تزریق شوند تا در اقتصاد کشور تحرک ایجاد شود.

 

نقش ناظرهای نظام مهندسی در بحث ساماندهی ساختمان های نیمه کاره

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ناظرهای نظام مهندسی در بحث ساماندهی ساختمان های نیمه کاره بسیار اثرگذار هستند، قطعا مالکی از رها کردن خانه یا زمینش نباید به سود کلان دست یابد و به طور حتم مجلس یازدهم این مساله را با جدیت دنبال خواهد کرد.

عناوین برگزیده