تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۴۳۶
کد خبر: ۱۱۱۴۸۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رئیس سازمان صمت استان فارس:

فعالیت ۳۱۹ سنگبری در فارس/ راه اندازی شهرک سنگ در برم شور شیراز

می متالز - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس گفت: ۳۱۹ واحد سنگبری در سطح استان وجود دارند که اشتغال چهار هزار و ۴۹۰ نفر را به دنبال داشته است.
فعالیت ۳۱۹ سنگبری در فارس/ راه اندازی شهرک سنگ در برم شور شیراز

به گزارش می متالز، حمیدرضا ایزدی در خصوص وضعیت سنگ‌بری ها و سنگ‌های تزئینی استان فارس بیان کرد: از این واحدها ۱۵۹ واحد سنگ‌بری در شهرستان نی‌ریز، ۷۷ واحد در شهرستان صفاشهر، ۲۲ واحد در شهرستان آباده و ۴۵ واحد در شهرستان شیراز دارای پروانه بهره برداری هستند و باقی در سایر نقاط استان فارس مستقر هستند.

ایزدی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی جامع و مدون در فرآوری توأم با تکنولوژی روز دنیا در واحدهای سنگ‌بری استان فارس اضافه کرد: در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی، ضروری است تا اشتغال‌پایدار، رفع بیکاری و جهش‌تولید مدنظر قرار گیرد و برنامه‌ریزی‌های دقیق فعالین اقتصادی و سنگ‌بری‌های فعال استان، در راستای صادرات به کشورهای هدف باشد.

ریاست سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: شهرک تخصصی سنگ به مساحت ۳۰ هکتار، با هدف احداث و انتقال واحدهای خدماتی و عرضه سنگِ فرآوری‌شده در برم‌شور شیراز احداث خواهد شد همچنین واحدهای مجسمه‌سازی، دستگاه‌های ساخت ستون‌های سنتی و مدرن، طراحی اتوماسیون صنعتی، عرضه لوازم سنگ‌بری و کارگاه‌های تعمیرات ماشین‌آلات سنگ‌بری نیز دایر می‌شود در این شهرک ایجاد خواهد شد.

عناوین برگزیده