تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۱۲۱۱۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حسینی مطرح کرد:

ذره بین کمیسیون عمران مجلس بر روی پرونده آشفتگی بازار مسکن/بازار مسکن در دست عده ای سوداگر قرار دارد

می متالز - نماینده مردم خدابنده در مجلس، گفت: کمیسیون عمران مجلس به پرونده آشفتگی بازار مسکن ورود می کند و قطعا مسئولان مربوطه باید پاسخگوی وضعیت کنونی بازار باشند.
ذره بین کمیسیون عمران مجلس بر روی پرونده آشفتگی بازار مسکن/بازار مسکن در دست عده ای سوداگر قرار دارد

به گزارش می متالز، سید البرز حسینی درباره تأثیر اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی در کنترل بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی این سوال مطرح است که اجرای این قانون به چه میزان در کنترل بازار مسکن و کاهش قیمت اثرگذار است، قطعا اجرای قوانین مالیاتی، نیازمند فراهم کردن زیرساخت های اقتصادی است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی هیچ آمار و اطلاعات آمایش سرزمینی درباره میزان دقیق عرضه و تقاضا در کشور وجود ندارد، در شرایط کنونی یک نهاد باید اعلام کند که میزان ازدواج ها چه میزان بوده و در آینده آمار چگونه خواهد بود، تا بر اساس آن آمارها برنامه ریزی برای تولید مسکن صورت گیرد.

 

مدیران وزارت راه و شهرسازی عملا بازار مسکن را رها کرده اند

حسینی گفت: در شرایط کنونی بهترین قانون ساماندهی مسکن در کشور وجود دارد، اما در این شرایط مدیران راه و شهرسازی هیچ اقدامی برای اجرای آن نمی کنند و عملا بازار رها شده است.

 

بازار مسکن در دستان سوداگران قرار دارد/ آن ها قیمت نهایی را تعیین می کنند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متأسفانه در وضعیت کنونی بازار مسکن در دستان یک عده سوداگر قرار دارد و آن ها هستند که قیمت نهایی بازار را تعیین می کنند، دولت باید با این گروه ها و افراد برخورد جدی داشته باشد.

 

تسهیلات ارائه شده از سوی دولت بر اساس واقعیات کنونی بازار مسکن نیست

حسینی گفت: از طرف دیگر تسهیلات ارائه شده از سوی دولت برای حوزه خرید و فروش و ساخت مسکن بر اساس واقعیات کنونی بازار نیست، بلکه دولت تنها به دنبال رفع تکلیف در این بخش است.

 

ورود کمیسیون عمران مجلس به پرونده آشفتگی بازار مسکن

وی از ورود کمیسیون عمران مجلس به پرونده آشفتگی بازار مسکن پس از تشکیل خبر داد و گفت: قطعا مسئولان مربوطه باید پاسخگوی وضعیت کنونی بازار باشند و مشکلات و راه حل های موجود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عناوین برگزیده