تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۱۲۳۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیام دبیر ستاد تنظیم بازار به مناسبت روز ملی اصناف؛

سلاح ما در جنگ اقتصادی حمایت از تولید داخلی است/ اصناف در خط مقدم جنگ اقتصادی حضور دارند

می متالز - سرپرست معاونت بازرگانی داخلی و دبیر ستاد تنظیم بازار به مناسبت فرارسیدن روز ملی اصناف پیامی صادر کرد.
سلاح ما در جنگ اقتصادی حمایت از تولید داخلی است/ اصناف در خط مقدم جنگ اقتصادی حضور دارند

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/168483/kalami10.jpg

به گزارش می متالز، محمدرضا کلامی با تبریک فرارسیدن روز ملی اصناف، تاکید کرد: روز ملی اصناف یادآور نقش اصناف در اقتصاد ایران و جایگاه مهمی است که این حوزه در اقتصاد ایران داراست.

وی همچنین تصریح کرد: امروز که ایران از یک سو با تحریم‌های ظالمانه دشمنان روبروست و از سوی دیگر به دلیل شیوع کرونا، شرایط ویژه ای بر اقتصاد کشور حاکم شده است، سهم اصناف در پیشبرد اهداف و خدمت رسانی به مردم عزیز بیش از پیش آشکار می‌شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی و دبیر ستاد تنظیم بازار در این پیام با اشاره به سهم 18درصدی تولید ناخالص داخلی تاکید کرد: خانواده بزرگ اصناف به صورت مستقیم نزدیک به هفت و نیم میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده است و در این شرایط سخت،دولت نیز از هیچ حمایتی برای تداوم فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم عزیز فروگذار نخواهد کرد.

کلامی در بخش دیگری از این پیام آورده است: اهداف بلندی برای ارتقای نقش اصناف در ایران پیش‌بینی شده است که برای رسیدن به این اهداف نوسازی واحدهای صنفی، به روزرسانی آیین‌نامه‌های صنفی و حل مشکلاتی که در این مسیر اصناف با آن روبرو هستند از جمله اولویت‌هاست.

وی با اشاره به برنامه جهش تولید تاکید کرد: اصناف عزیز در این شرایط سخت لازم است با بها دادن به تولید داخلی،از اشتغال موجود در کشور حمایت کرده و در عین حال با حمایت از کالای ایرانی، در عمل هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده ایرانی را منتفع کنند و در این مسیر نقش اصناف در جهش تولید و رسیدن به اهداف نقشی تاثیرگذار و مهم تلقی می‌شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی و دبیر ستاد تنظیم بازار در این پیام اعلام کرد: امروز با حضور مدیران کارآمد و قدیمی در مرکز اصناف و اتاق اصناف کشور و اتاق های استانی و اتحادیه‌های مربوطه ارتباط موثری میان دولت و بخش خصوصی ایجاد شده است و دولت نیز با درک شرایط اصنافی که از کرونا آسیب دیده‌اند برنامه حمایتی ویژه‌ای را تدارک دیده است.

کلامی گفت: پس از اصلاح قیمت بنزین و در دوران شیوع کرونا،خدمت‌رسانی اصناف به مردم قابل تقدیر است و در شرایط ویژه امروز که اقتصاد ایران همچنان از یک سو با کرونا و از یک سو با تحریم مواجه است،اصناف در خط مقدم جنگ اقتصادی حضور دارند و بی‌تردید مهمترین سلاح ما در این جنگ، حمایت از تولید داخلی خواهد بود.

عناوین برگزیده