تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۶
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۱۳۰۳۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

عرضه خدمات و قطعات ارزان‌تر در پرشیا خودرو

می متالز - پرشیا خودرو که به طیف متنوعی از خودروهای بی‌‌ام‌و در ایران سرویس می‌دهد، به تازگی برندی به نام پرشیا ساین(Persia Sign) را رونمایی کرده که این برند گزینه‌های متنوعی را پیش روی متقاضیان خدمات و قطعات برند بی‌ام‌و و مینی قرار می‌دهد.
عرضه خدمات و قطعات ارزان‌تر در پرشیا خودرو

به گزارش می متالز، همانند قطعات یدکی BMW Group، در این طرح نیز قطعات برای گستره خودروهای تحت پوشش پرشیا خودرو در سطح کشور تامین و عرضه می‌شود.

در تمام ‌برند‌های خودرویی با بالا رفتن سن خودرو، نسبت هزینه تعمیرات به ارزش خودرو برای مشتریان مهم خواهد شد. در واقع با پایین آمدن ارزش خودرو هزینه نگهداری معنای بیشتری برای مشتریان پیدا می‌کند که منتج به جست‌وجوی ایشان برای قطعات ارزان تر در بازار قطعات می‌شود، بنابراین مشتریان نیاز به وجود گزینه‌های مختلف قطعات با قیمت‌های پایین‌تر دارند.

پرشیا خودرو برای پاسخگویی به نیاز مشتریانی که تمایل به انتخاب با رویکرد کاهش هزینه‌های نگهداری را دارند، طرح پرشیاساین را راه‌اندازی کرده که در آن پرشیا خودرو مطابق با درخواست مشتری از قطعات پرشیا ساین با کیفیت منطبق بر استاندارد‌های BMW Group، با قیمت مناسب‌تر استفاده می‌کند.

برای توضیح بهتر باید به این موضوع اشاره کنیم که قطعات یدکی در جهان به ۳ دسته اصلی تقسیم می‌شود. دسته اول قطعه کارخانه‌ای یا همان Genuine Part است که خودروساز‌ها قطعات تامین‌شده توسط تامین‌کنندگان را در بسته‌بندی خود عرضه می‌کنند. دسته دوم قطعاتی هستند که توسط قطعه‌سازان (OEM)  در بسته‌بندی خودشان توزیع می‌شود. در این حالت قطعه‌سازان هستند که علاوه بر تامین خطوط تولید، قطعات را به بازار نیز عرضه می‌کنند. این روش OES نامیده می‌شود.

دسته سوم قطعات سایر توزیع قطعه توسط قطعه‌سازان بدون تایید خودروساز ( After Market ) هستند که البته تامین‌کننده اصلی قطعات خط تولید نیستند. همچنین نوع چهارمی ‌نیز با نام قطعات استوک (دست دو) در بازار ایران وجود دارد. در برند پرشیاساین قطعات دسته سوم و چهارم به دلیل اینکه از نظر کیفی مورد تایید پرشیا‌خودرو نیستند، جایی ندارند. پرشیا‌خودرو با این طرح تصمیم گرفته است به جز قطعات Genuine، از قطعات OEM نیز در شبکه تامین خود استفاده کند که این امر نیز در همکاری و قرار داد با قطعه‌سازان بین‌المللی انجام می‌گیرد، پرشیاخودرو با این طرح قطعات با کیفیت و قیمت به صرفه به مشتریان خود عرضه خواهد کرد.

هدف اصلی پرشیا ساین، ایجاد حق انتخاب خرید قطعات برای صاحبان خودروهای بالای ۵ سال است. همچنین تنوع محصولی این برند به گونه‌ای است که تمام مشتریان حتی خودروهای جدید نیز امکان بهره‌برداری از خدمات جدید شرکت را خواهند داشت.

این قطعات در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش پرشیاخودرو در سراسر کشور همچنین در گام بعدی در شبکه بازار و فروشگاه‌های مجاز لوازم یدکی پرشیاخودرو توزیع خواهد شد. البته برای تعمیرکاران خصوصی هم امکان دسترسی وجود دارد.

در بحث تضمین کیفیت و اصالت قطعات پرشیاساین در بسته‌بندی اختصاصی و با گارانتی ۶ ماه یا ۱۰ هزار کیلومتر ارائه می‌شود. همچنین لیبل هولوگرام خاص پرشیاساین نیز روی قطعات وجود دارد و مشتری می‌تواند با ارسال کد اختصاصی درج‌شده روی هر جعبه، به سامانه پیامکی پرشیاخودرو، از مشخصات و اصالت قطعه خریداری‌شده خود اطمینان حاصل کند.

عناوین برگزیده