تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۶۳۴
کد خبر: ۱۱۳۶۰۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
برای توسعه پیت معدن صورت گرفت

جابه‌جایی خط فشار متوسط ۲۰ کیلوولت و پست برق فشارقوی مجتمع مس سرچشمه

می متالز - مدیر امور برق و نیروگاه‌های مجتمع مس سرچشمه، از جابه‌جایی خط هوایی و پست برق فشارقوی برای توسعه پیت معدن مجتمع مس سرچشمه در اولین روز از تابستان 99 خبر داد.
جابه‌جایی خط فشار متوسط ۲۰ کیلوولت و پست برق فشارقوی مجتمع مس سرچشمه

به گزارش می متالز، فرخ مرتضوی گفت: با جابه‌جایی این پست برق، امکان نصب سنگ‌شکن و نصب نوار باطله در ضلع شمال‌شرقی معدن و همچنین توسعه پیت معدن در این ناحیه فراهم می‌شود و تردد و ساعت کاری کامیون‌ها نیز کاهش خواهد یافت که به‌مراتب صرفه اقتصادی بیشتری نصیب معدن مس سرچشمه خواهد شد.

در ادامه، رئیس تعمیرات مرکزی برق سرچشمه در تشریح جزئیات این خبر گفت: یکی از 5 واحد تعمیرات مرکزی برق سرچشمه، واحد نگه‌داری و تعمیرات شبکه و برق فشارقوی است که وظیفه دارد برق واحدها را به کارخانجات مجتمع مس سرچشمه برساند.

آزادی‌خواه افزود: تعمیر و نگه‌داری تجهیزات فشار متوسط شامل خطوط هوایی و شبکه کابلی، ترانسفورماتورها و کلیدهای فشارقوی، از پست برق منطقه‌ای تا سریدون و دره‌زار، معدن، لیچینگ، سنگ‌شکن اولیه، شهرک، سد رسوبگیر، تیکنرهای خمیری و تغلیظ 500تنی و چاه‌های آبرسانی خاتون‌آباد، به عهده این واحد است.

وی با بیان اینکه در مجموعه معدن نیز تعمیرات مرکزی برق باید این کار را انجام دهد، گفت: در ضلع شمال‌شرقی پیت معدن مجتمع مس سرچشمه، شرایط توسعه ایجاب کرده که بخشی از شبکه برق و پست برق 20کیلوولت که در محدوده توسعه قرار دارد نیز جابه‌جا و از مسیر جدید طراحی و اجرا شود که این مهم توسط همکاران برق فشار قوی در حال اجراست.

اتصال ناحیه جنوبی معدن به شبکه سراسری برق

سرپرست برق فشارقوی مجتمع مس سرچشمه نیز در رابطه با این موضوع گفت: براساس درخواست امور معدن برای همکاری با طرح‌های توسعه معدن، واحد برق فشارقوی مجتمع مس سرچشمه برای طراحی و پیکتاژ و اجرای خط هوایی از مسیر جدید اقدام کرد.

محمدیاری ادامه داد: با نهایی شدن این خط هوایی جدید و ارتباط آن با شبکه توزیع برق فشار متوسط معدن، برای جمع‌آوری پست برق و خط هوایی قدیم در محدوده طرح اقدام خواهد شد و تا هفته آینده محدوده مورد نظر برای توسعه پله‌های معدن در اختیار امور معدن قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با راه‌اندازی پست دره‌زار در آینده، ناحیه جنوبی معدن که هم‌اکنون امکان تامین برق آن وجود ندارد، با احداث خطوط برق ۲۰ کیلوولت و پست برق به شبکه سراسری برق متصل خواهد شد و تجهیزات و پمپ‌های زهکشی این ناحیه می‌توانند از برق مطمئن و پایدار استفاده کنند.

محمدیاری در پایان از حضور و حمایت معاونت مهندسی، مدیر امور برق و نیروگاه‌ها، مدیر امور معدن، رئیس تعمیرات مرکزی برق، رئیس مهندسی معدن، همکاری خوب و صمیمانه همکاران خود در واحدهای مهندسی، عملیات و برق معدن، امور HSE، امور نظارت، امور روابط‌عمومی و پرسنل زحمتکش برق فشارقوی تقدیر و تشکر کرد.

 

عناوین برگزیده