تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۸
بازدید: ۱۰۱۳
کد خبر: ۱۱۳۶۱۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران:

کارخانه فرآوری سنگ دولومیت نهاوند طی ۱۴ ماه احداث می‌شود

می متالز - مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: کارخانه فرآوری سنگ دولومیت نهاوند طی ۱۴ ماه احداث می‌شود و در فاز نخست برای ۷۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.
کارخانه فرآوری سنگ دولومیت نهاوند طی ۱۴ ماه احداث می‌شود

به گزارش می متالز، سعید لقمانی در آیین کلنگ زنی عملیات اجرایی کارخانه فرآوری سنگ دولومیت نهاوند گفت: شرکت فرآورده‌های نسوز ایران به عنوان یکی از صنایع سبز در زیباشهر استان اصفهان با وسعت ۱۶.۵ هکتار فعالیت دارد و از مدرن‌ترین و باتجربه‌ترین شرکت‌های نسوز ایران است.

لقمانی افزود: این شرکت با توجه به معادن غنی و با کیفیت دولومیت در نهاوند در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و با بهره‌برداری از آن طی ۱۴ ماه آینده در فاز نخست سالانه ۱۰۰ هزار تن کلسینه تولید می‌شود و برای ۷۰ نفر اشتغالزایی در پی دارد.

وی فعال کردن بخش تولید در سال جاری را از اهداف این شرکت عنوان کرد و با بیان اینکه سعی شده با وجود شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه خدمات ماندگاری را به کشور ارائه داده و بخش اشتغال را رونق دهیم، گفت: معدن دولومیت نهاوند یکی از بهترین معادن کشور است.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران اضافه کرد: مطالعات صورت گرفته در سال ۸۰ از سوی شرکت مرز اتریش نشان داد معدن دولومیت استان همدان از بهترین نوع سنگ دولومیت کشور است.

وی با بیان اینکه شرکت فرآورده های نسوز ایران با اتکا به دانش جوانان ایرانی موفق به بومی‌سازی دانش ساخت آجرهای نسوز کوره‌بلند شده است، گفت: مواد اولیه آجرهای نسوز عمدتا از خارج از کشور تهیه و موجب خروج ارز از کشور می‌شد که با بهره‌گیری از دانش جوانان ایرانی و طی آزمایشات متعدد فناوری تولید آجرهای نسوز بومی‌سازی شد.

لقمانی اضافه کرد: شرکت نسوز ایران با تنوع ۳۰۰ محصول در کشور آماده هر نوع همکاری با ذوب آهن اصفهان و ارائه طرح‌های تحقیقاتی است‌.

عناوین برگزیده