خبر
آهن و فولاد   ریلی و راه آهن  
با تکمیل خط دوم ریلی سنگان – بافق محقق می‌شود

حمل بیش از ۲۰ میلیون تن ماده معدنی از خط جدید ریلی سنگان- بافق

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست هماهنگی امضای تفاهم نامه خط دوم سنگان - بافق با اشاره به حمل بیش از 20 میلیون تن ماده معدنی از خط جدید ریلی سنگان، گفت: از طریق خط ریلی فوق، محصولات سنگان به شرکت‌های فولاد خراسان، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، فولاد کاوه جنوب و همچنین 2 میلیون تن سنگ دانه بندی به ذوب آهن ارسال می‌شود.

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور امروز در نشست هماهنگی امضای تفاهم نامه خط دوم سنگان – بافق با حضور سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ایمیدرو، ۹ میلیارد یورو به ایجاد زیربناها در بخش معدن و صنایع معدنی اختصاص داده است.

وی افزود: سالانه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن عملیات معدنکاری داریم و وجود ۴۵۰ میلیون تن ماده معدنی، حاکی از این است که بیشترین کاربر حوزه ریلی، معدن و صنایع معدنی است.

غریب پور با اشاره به تفاهم نامه های همکاری بین شرکت های معدن و صنایع معنی (با راهبری ایمیدرو) و وزارت راه و شهرسازی، گفت: احداث باند دوم جاده تربت – سنگان به طول ۱۵۰ کیلومتر اتوبان (سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد تومان)، احداث اتوبان بین منطقه ویژه اقتصادی لامرد به پارسیان به طول ۴۵ کیلومتر(سرمایه گذاری۶۰۰ میلیارد تومان) و همچنین احداث خط ریل سنگان –تربت حیدریه- جندق- بافق (برآورد هزینه بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان) از جمله طرح های همکاری بین شرکت های معدن و صنایع معدنی (با راهبری ایمیدرو) و وزارت راه و شهرسازی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این خط ریلی، یک مگاپروژه است، افزود: خط ریلی جدید عمدتا برای حمل ماده معدنی است و با توجه به اینکه در سنگان برنامه تولید ۱۷ میلیون تن کنسانتره و ۱۵.۵ میلیون تن گندله سنگ آهن هدفگذاری شده، احداث این خط، یک ضرورت برای این حوزه خواهد بود.

انتقال ۲۰ میلیون تن ماده معدنی از مسیر ریلی سنگان

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه با احداث این مسیر، بیش از ۲۰ میلیون تن ماده معدنی از سنگان حمل خواهد شد، گفت: از طریق خط ریلی فوق، محصولات سنگان به شرکت های فولاد خراسان، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، فولاد کاوه جنوب و همچنین ۲ میلیون تن سنگ دانه بندی به ذوب آهن ارسال خواهد شد.

سنگان – بافق؛ شاخص ترین خط ریلی کشور

در ادامه این جلسه سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه احداث خط ریلی سنگان- بافق اقتصادی است، گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای اقتصادی کردن سرمایه گذاری ها در خطوط ریلی، از مجلس شورای اسلامی مجوزهای قانونی با تمرکز بر حمایت از سرمایه گذاری ها اخذ کرده است. رسولی افزود: خط ریلی، مسیر سنگان – بافق، به عنوان شاخص ترین خط ریلی کشور مطرح خواهد شد. وی گفت: طی روزهای آتی آیین امضای تفاهم نامه احداث این خط، با حضور وزیر راه و شهرسازی و دیگر مقامات عالی کشور به امضا می رسد.

تفاهم نامه سرمایه گذاری و حمل ریلی در سنگان

قرار است به‌زودی شرکت تامین و توسعه زیرساخت‌های شرق با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تفاهم‌نامه «مشارکت در سرمایه گذاری خط دوم راه آهن سنگان-تربت حیدریه-جندق-بافق» و «حمل ریلی مواد اولیه معدنی و محصولات صنایع معدنی سنگان» امضا کنند.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 

بزرگترین چالش حوزه معدن ضعف در توسعه بازار و سرمایه‌گذاری است

می متالز - مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو بزرگترین چالش حوزه معدن را ضعف در توسعه بازار و سرمایه‌گذاری دانست.
 

ایمیدرو خواستار تامین ماشین‌آلات و تجهیزات معادن از هپکو شد

می متالز - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از رئیس خانه معدن، خواستار استفاده حداکثری از امکانات شرکت هپکو برای تأمین قطعات و تعمیر ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز بخش معدن شد.
 غریب پور در نشست نهایی برنامه ریزی عملیاتی صنعت گوهر سنگ کشور تاکید کرد:

برنامه اصلاح قوانین به نفع تولید و صادرات در سند توسعه گوهرسنگ ها

می متالز - رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: در بازنگری سند نهایی توسعه صنعت گوهر سنگ ها،‌ مشوق های تولیدی،‌ توسعه بازارهای داخلی و‌ صادراتی با استفاده از اصلاح قوانین به طور برجسته ای ارایه شده است. غریب پور تاکید کرد: گوهر سنگ ها، نخستین بخشی است که به صورت 100درصدی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.
 

نامه‌نگاری ایمیدرو با خانه معدن/ ماشین‌آلات معادن از هپکو تأمین شود

می متالز - رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در نامه‌ای به رئیس خانه معدن، استفاده حداکثری از امکانات شرکت هپکو برای تأمین قطعات و تعمیر ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز بخش معدن را خواستار شد.
 صلاحی:

انتقال هپکو به ایمیدرو منتظر مصوبه هیات وزیران است/ عدم رونق تولید تحت تاثیر مسائل کارگری!

می متالز - سخنگوی کمیته بررسی واگذاری هپکو با اشاره به اینکه عدم رونق تولید در این کارخانه تحت تأثیر مسائل کارگری است، گفت: انتقال شرکت به ایمیدرو منتظر مصوبه هیات وزیران است.
 

نامه‌نگاری ایمیدرو با خانه معدن/ ماشین‌آلات معادن از هپکو تأمین شود

می متالز - رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در نامه‌ای به رئیس خانه معدن، استفاده حداکثری از امکانات شرکت هپکو برای تأمین قطعات و تعمیر ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز بخش معدن را خواستار شد.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما