تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۳۶۶
کد خبر: ۱۱۴۶۷۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرعامل صندوق توسعه صادرات طلا و جواهر:

خام‌فروشی سنگ‌های تزئینی قابل قبول نیست

می متالز - مدیرعامل صندوق توسعه صادرات طلا و جواهر گفت: بزرگ‌ترین مشکل صنعت سنگ‌های تزئینی، خام‌فروشی‌های غیرقانونی است که باعث می‌شود طی این فرآیند یک سری افراد سودجو با سود‌های کلان، صنعت سنگ‌های زینتی را با نابودی مواجه کنند.
خام‌فروشی سنگ‌های تزئینی قابل قبول نیست

به گزارش می متالز، علی فخر موحدی اظهار داشت: صنعت سنگ‌های زینتی همانند بسیاری از صنایع دیگر با مشکلات بسیاری مواجه است که این مشکلات کام فعالان این حوزه را تلخ کرده است.

وی با اشاره به خام‌فروشی در صنعت سنگ‌های تزئینی افزود: بزرگ‌ترین مشکل این صنعت خام‌فروشی‌های غیرقانونی است که باعث می‌شود طی این فرآیند یک سری افراد سودجو با سود‌های کلان، صنعت سنگ‌های زینتی را با نابودی مواجه کنند.

مدیرعامل صندوق توسعه صادرات طلا و جواهر گفت: دولت متاسفانه هیچ حمایت و توجهی به این صنعت ندارد و همین موضوع موجب شده تا منابع کشور با فعالیت این افراد سودجو از بین برود.

فخر موحدی بیان کرد: منابع گسترده‌ای در استان‌های همدان، زنجان، کرمان، سیستان و بلوچستان و کردستان موجود است که انواع سنگ‌های گرانبها، نیمه گرانبها و سنگ‌های کریستالی از آن‌ها به صورت غیر قانونی و غیر اصولی استخراج و شبانه به دلالان مرزی فروخته می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در کشور پتانسیل بسیار زیادی در تولید و صادرات این صنعت به خصوص سنگ‌های نیمه قیمتی فیروزه وجود دارد، سالیانه می‌توان منابع ارزی زیادی از این راه به دست آورد اما دولت هیچ اهتمامی به خواسته فعالان این حوزه ندارد.

مدیرعامل صندوق توسعه صادرات طلا و جواهر تصریح کرد: صنعت سنگ‌های تزئینی در ایران تقریبا به فراموشی سپرده شده و تنها افرادی که علاقه خاصی به فعالیت در این حوزه دارند، ضرر و زیان‌ها را به جان می‌خرند.

فخر موحدی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود شرایطی که هم اکنون در کشور حاکم است و با توجه به عدم حمایت دولت از صنعت سنگ‌های زینتی، جایگاه جهانی ایران در این خصوص در خطر است؛ به طوری که هم‌اکنون نیز قدرت رقابت خود را از دست داده‌ایم.

عناوین برگزیده