تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۱۴۷۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن نمک گرمسار فرصتی برای تعریف مقصد جدید گردشگری است

می متالز - مدیر کل میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: استفاده از ظرفیت معادن نمک شهرستان گرمسار زمینه‌ساز توسعه و تعریف مقصدی جدید برای گردشگری است.
معادن نمک گرمسار فرصتی برای تعریف مقصد جدید گردشگری است

به گزارش می متالز، مهدی جمال روز پنجشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات معادن متروکه شهرستان گرمسار، افزود: احیای معادن و معرفی معادن نمک به عنوان جاذبه گردشگری در اشتغالزایی، رشد اقتصادی و توسعه گردشگری منطقه موثر است.

وی با تاکید بر اینکه گردشگران در جست‌وجوی مقصدهای جدید گردشگری هستند، گفت: گردشگری معدنی می‌تواند برای گردشگران خاطرات ماندگار و منحصر به فردی را به یادگار بگذارد.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز بر رفع موانع حوزه گردشگری و معادن شهرستان‌های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی تاکید کرد و گفت: تلاش می‌شود موانع و مشکلات موجود در چارچوب انعقاد تفاهم‌نامه در سطح استانی و یا کشوری پیگیری و برطرف شود. 

اردشیر مطهری با اشاره به اهمیت همگرایی و همبستگی مسوولان برای پیگیری مشکلات حوزه گردشگری، تصریح کرد: برخی گمان می‌کنند اگر به صورت بخشی مسائل را دنبال کنند و شرایط را در حوزه فعالیت خود اصلاح یا حفظ کنند، کافی خواهد بود اما این رویه برای مردم زیان‌بار است.

فرماندار شهرستان گرمسار نیز در این نشست با اشاره به نزدیکی شهرستان‌های گرمسار و آرادان به تهران و سمنان و وجود امکانات زیر بنایی مناسب و استعدادها و منابع طبیعی و معدنی بسیار خوب در این شهرستان‌ها گفت: این شهرستان‌ها از موقعیت مناسبی برای رشد و توسعه صنعت و معدن و گردشگری برخوردار هستند.

وحید رجایی به وجود معادن نمک غنی در شهرستان گرمسار اشاره کرد و افزود: اکنون که کشور در تحریم اقتصادی قرار دارد باید شرایطی فراهم کرد تا از وابستگی به دیگر کشورها خارج شویم و یکی از بهترین راهکارها توسعه و تقویت حوزه گردشگری است.

وی افزود: ظرفیت مطلوب حوزه گردشگری و سابقه تاریخی و معدنی گرمسار نشانگر لزوم تقویت زیرساخت‌های بخش گردشگری است و این مساله منوط به انسجام در همه حوزه‌ها است.

رجایی، جهش و توسعه تولیدات معدنی و استفاده حداکثری از این بخش را یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: رونق صنعت در گرو مشارکت جدی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران است تا بستر و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر تولید داخلی فراهم شود.

در فاصله ۱۵ کیلومتری غرب گرمسار و ۹۰ کیلومتری تهران در جاده‌های ایوانکی و گرمسار بیش از  ۲۷ معدن نمک وجود دارد، این معادن در نوع خود بکر و منحصر به فرد است.

معادن نمک گرمسار فرصتی برای تعریف مقصد جدید گردشگری است

عناوین برگزیده