تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۴۷۰
کد خبر: ۱۱۵۰۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی

«فاسمین» شفاف‌سازی کرد

می متالز - شرکت کالسیمین با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.
«فاسمین» شفاف‌سازی کرد

به گزارش می متالز، با توجه سوالات مطرح شده و ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی، پاسخ به سوالات مطرح شده به شرح ذیل است:

آخرین پیش‌بینی از نرخ دلاری شمش روی و شمش سرب در سال ۹۹ چقدر است؟

باتوجه به کاهش قابل ملاحظه موجودی انبارهای فلزات لندن در ماه ژانویه ۲۰۲۰ که به کمترین میزان تاریخی خود رسیده بود، زمینه رشد این قیمت فراهم شد ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا این روند متوقف شد و مجددا از ماه مارس روند افزایشی یافت و در حال حاضر بالای ۲۰۰۰ دلار در حال معامله است. باتوجه به اینکه نرخ معاملات این محصول برای فروش ۳ماهه اندکی بیش از بهای فروش نقدی است، انتظار می‌رود در ماه‌های آتی به بالای ۲۱۰۰ دلار و بیشتر برسد.

آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها دارد؟ لطفا لیست زمین‌ها، ساختمان‌های شرکت، متراژ  و وضعیت سند مالکیت آن را بیان کنید.

در اجرای "بند ۳۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور" شرکت در سال ۱۳۹۲ نسبت به ارزیابی زمین‌های خود اقدام نمود و تفاوت ناشی از تجدید ارزیابی زمین‌های فوق به مبلغ ۱.۰۶۸ میلیارد ریال به حساب افزایش سرمایه منتقل شد. باتوجه به اینکه بیش از ۵ سال از زمان آخرین تجدید ارزیابی گذشته هرگونه تصمیم جدید در این خصوص به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

به طور معمول چه میزان از شمش تولیدی سالانه جهت تولید پودر روی مصرف می‌شود؟ به ازای تولید هر تن پودر روی چه مقدار شمش روی مصرف می‌شود؟
  • میزان مصرف سالانه پودر روی بستگی به میزان تولید شمش روی دارد و معمولا بین ۴ الی ۴.۵ درصد تولید شمش روی است.
  • برای تولید یک تن پودر روی معمولا یک تن شمش off grade  مصرف می‌شود.
آخرین نرخ فروش اسید سولفوریک شرکت ذوب و روی احیای قشم چند ریال بوده است؟

نرخ فروش اسید توسط انجمن تولیدکنندگان اسیدسولفوریک تعیین می‌شود و متاثر از نرخ خرید گوگرد از پالایشگاه‌های کشور است. بخش عمده اسید تولید شده توسط شرکت ذوب و احیاء روی قشم به مصرف می‌رسد و در صورت وجود مازاد به فروش می‌رسد. نرخ فروش اسید طبق آخرین گزارش صورت‌های مالی حسابرسی شده در سامانه کدال در دسترس است.

متوسط عیار خاک معدن انگوران در حال حاضر چند درصد است؟ عیار کنسانتره روی و کنسانتره سرب شرکت چند درصد است؟

-متوسط عیار خاک معدن انگوران بر اساس سهمیه‌های اختصاص داده شده به شرکت‌های تولیدی (کم عیار، متوسط عیار و پرعیار پر سرب) درجه‌بندی شده است و میانگین عیار فلز محتوی بین ۱۵ الی ۲۰درصد است.

ضریب TC در حال حاضر چند دلار است؟ 

در حال حاضر ضریب TC  بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ دلار است.

این پاسخ‌ها را شرکت کالسیمین در سامانه کدال منتشر کرده است.

عناوین برگزیده