تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۳۱
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۱۵۱۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار شهرستان آبیک:

آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان آبیک همچنان ادامه دارد

می متالز - فرماندار شهرستان آبیک گفت: با تداوم آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان، مردم شهر آبیک روزانه این آلودگی را مشاهده و هوای غبار آلود را تنفس می‌ کنند و سلامت آنها به خطر افتاده است.
آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان آبیک همچنان ادامه دارد

به گزارش می متالز، شهرام احمد پور فرماندار شهرستان آبیک با تاکید بر اینکه امروز آلودگی هوا در سطح کشور یک موضوع فراگیر شده است اظهار کرد: واقعیت این است که شاخص آلودگی هوا در آبیک همواره بالا بوده که دلایل این آلودگی را می‌توان در فعالیت برخی واحدهای تولیدی دانست.

وی افزود: کارخانه سیمان آبیک و سیپورکس در شرق، فعالیت معادن بالادستی در شمال آبیک و نیروگاه برق در غرب شهرستان و دشت الله‌آباد از کانون‌های ریزگرد محسوب می‌شود و به نوعی این شهر در چهار جهت در محاصره عوامل آلودگی محصور شده است.

احمدپور یادآور شد: در خصوص میزان آلودگی‌های نمی‌توان درصد مشخصی را برای عوامل آلوده کننده تعیین کرد اما علی رغم اینکه مدیریت شرکت سیمان آبیک ادعا می‌کند با نصب فیلتر میزان آلودگی این واحد از بین رفته است جای تأمل دارد.

احمدپور با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته کارخانه سیمان عوارض آلودگی به شهرداری آبیک پرداخت می‌کرد افزود: مدیریت سیمان آبیک در سال‌های اخیر با مساعدت سازمان محیط زیست کشور به بهانه نصب فیلتر در دهانه دودکش‌ها مدعی حذف آلایندگی شده‌اند و پرداخت عوارض را قطع کرده‌اند اما واقعیت این است مردم شهر آبیک به صورت بصری و روزانه آلودگی هوا را از طریق کارخانه سیمان آبیک مشاهده و لمس می‌کنند.

فرماندار آبیک خاطرنشان کرد: باید مدیران دستگاه‌های مرتبط بویژه محیط زیست در خصوص حذف و یا ادامه روند آلایندگی کارخانه سیمان به شهروندان پاسخ قانع کننده ارائه دهند.

وی انفجارهای معادن شرکت سیمان آبیک را به عنوان عامل آلایندگی شهر آبیک دانست و گفت: مشکلات آلودگی شرکت سیمان آبیک در شورای تأمین شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و به شورای تأمین استان نیز ارجاع شده است.

احمدپور در خصوص آخرین تصمیم گرفته شده برای رفع مشکل آلودگی کارخانه سیمان آبیک گفت: با توجه به اینکه رفع مشکلات آلودگی کارخانه سیمان آبیک از مطالبات مردم و دغدغه‌های مدیریت استان و نمایندگان قبلی و فعلی مردم در مجلس شورای اسلامی است مقرر شد با توجه به این که کارخانه سیمان در محدوده استان البرز قرار دارد جلسه مشترکی بین استانداران قزوین و البرز و نمایندگان مجلس برای بررسی و تصمیم گیری نهایی برگزار شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده بتوانیم مشکلات زیست محیطی ناشی از آلودگی سیمان آبیک را در سال جاری حل کنیم.

عناوین برگزیده