تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۱۵۲۹۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آمار ۳.۵ ماهه سایپا از تولید ۱۱۶هزار محصول با وجود کرونا و تحریم

می متالز - سایپا اعلام کرد: با عبور از آمار تولید ۱۱۶هزار دستگاه خودرو تا پایان هفته گذشته، تعداد تولیدات را در مقایسه با مدت مشابه قبل افزایش داده است.
آمار ۳.۵ ماهه سایپا از تولید ۱۱۶هزار محصول با وجود کرونا و تحریم

به گزارش می متالز، شرکت سایپا اعلام کرد: با عبور از آمار تولید ۱۱۶هزار دستگاه تا پایان هفته گذشته، تعداد تولیدات را در مقایسه با مدت مشابه قبل افزایش داده و از آن عبور کند.

این افزایش تولید درحالی صورت گرفته که اجرای پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع کرونا، محدودیت هایی از نظر حضور و نوبت بندی نیروها، اجرای برنامه‌های فنی و مهندسی در خطوط تولید و تامین قطعات مورد نیاز از داخل و خارج بوجود آورده است.

علاوه بر این افزایش نرخ ارز و تشدید فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی، انجام فرآیندهای انتقال مالی و عملکرد زنجیره تامین را با اختلال مواجه کرده است.

۷هزار دستگاه خودرو از تولیدات سایپا در بهار سال ۹۸ مربوط به خودروهای تولید مشترک با خودروسازان خارجی بوده که با تشدید محدودیت های ناشی از تحریم ها این تعداد خودرو نیز از سبد تولیدات سایپا خارج شدند. با وجود این محدودیت‌ها، سایپا با مدیریت فرآیندهای زنجیره تامین و خطوط تولید، موفق به تولید ۱۱۶هزار دستگاه خودرو در سه ماه و نیم گذشته شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده