تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۱۱۵۴۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

منابع مالی پرداخت حقوق کارمندان استان مرکزی تاپایان سال تامین شد

می متالز - استاندار مرکزی گفت: منابع مالی پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان رسمی، پیمانی، قراردادی و سایر رسته‌های شغلی دوایر دولتی در این استان تاپایان سال تامین شده‌ است و مشکلی در این راستا وجود ندارد.
منابع مالی پرداخت حقوق کارمندان استان مرکزی تاپایان سال تامین شد

به گزارش می متالز، سید«علی آقازاده» عصر روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان مرکزی، افزود: برای پرداخت سایر هزینه‌های پرسنلی مسایلی وجود دارد که امید می‌رود با پیگیری‌ و دریافت منابع مالی بیشتر در حوزه اعتبارت هزینه‌ای، مشکلات این بخش نیز برطرف شود.

وی، فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی را از جمله راهکارهای تامین منابع مالی مورد نیاز عنوان کرد و ادامه داد: مدیران استانی باید فروش اموالی که بلااستفاده و مازاد است را امسال بر اساس ساز و کار بودجه در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار مرکزی از تحقق ۲۷ درصدی اعتبارات تملک دارایی استان در سال جاری خبرداد و گفت: حدود ۳۵ درصد منابع مالی این بخش سال گذشته در استان جذب شد که با وجود کاهش این اعتبارات امسال پیش بینی می‌شود تخصیص بیشتری به استان داده شود.

آقازاده با یادآوری وجود ۷۷ طرح نیمه تمام در استان مرکزی خاطرنشان کرد: با سعی و تلاش مدیران استانی می‌توان زمینه بهره‌برداری شماری از این طرح‌ها را تا سال ۱۴۰۰ فراهم کرد.

وی اظهار داشت: اعتبارات بیشتری امسال در اختیار دستگاه ملی قرار گرفته و انتظار می‌رود مدیران استانی با تلاش و گوشش زمینه جذب هرچه بیشتر این منابع مالی را در استان مرکزی فراهم کنند.

استاندار مرکزی با تاکید بر استفاده مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از ظرفیت بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی در چندسال اخیر اقدامات مناسبی را در زمینه آب و خاک، نوسازی و طرح‌های جاده‌ای انجام داده و نقش موثری در آبادانی استان داشته‌است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت عمرانی به این استان اختصاص یافته که این اعتبارات نسبت به سال گذشته هفت و نیم درصد افزایش یافته‌است.

«رقیه یادگاری» افزود: ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال این اعتبارات در شورای برنامه ریزی توزیع شد که نسبت به پارسال هشت درصد کاهش یافته و بقیه این اعتبارات نیز در این شورا توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: سه هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبارت هزنیه‌ای نیز امسال به استان مرکزی اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته که ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بود ۱۳ و نیم درصد رشد داشته‌است.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان رسمی و پیمانی و ۲۰ درصدی حقوق کارمندان قراردادی در سال جاری افزایش ۱۳ و نیم درصدی اعتبارات هزینه‌ای، افزایش مناسبی برای استان نیست.

یادگاری افزود: توزیع استانی اعتبارات هزینه‌ای بین ۲۳ دستگاه استانی که مشمول بودجه استان هستند در شورای برنامه ریزی استان انجام و توزیع این اعتبارات از فردا آغاز می‌شود.

وی گفت: ۲۳ طرح مشارکت عمومی - خصوصی در بخش ورزش و میراث فرهنگی استان مرکزی وجود داشته و مقرر شد با پرداخت ۲۳۰ میلیارد ریال کمک به صورت یارانه‌ای و تسهیلات زمینه بهره‌برداری از آن‌ها فراهم شود.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

عناوین برگزیده