تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۱۵۶۰۳
سرویس خبر : انرژی
موسوی:

خط لوله انتقال نفت گوره– جاسک چه دستاوردهای اقتصادی دارد؟/از ایجاد اشتغال تا رونق تولید

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه استمرار صادرات نفت خام با احداث خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک تضمین می‌شود، گفت: اشتغال فراوان، رونق تولید و افزایش سکنه در سواحل مکران از دیگر دستاوردهای این طرح خواهد بود.
خط لوله انتقال نفت گوره– جاسک چه دستاوردهای اقتصادی دارد؟/از ایجاد اشتغال تا رونق تولید

سید موسی موسوی

به گزارش می متالز، سید موسی موسوی، درباره اهمیت و دستاوردهای اقتصادی خط لوله انتقال نفت گوره– جاسک به عملیات اجرایی ان به تازگی آغاز شده است، گفت: این طرح از مناطقه گوره، گناوه و بوشهر آغاز و تا جاسک ادامه دارد و با حدود هزار کیلومتر یکی از بزرگترین طرح های ملی کشور است. 

 

تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی کشور

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح از پایانه‌های صادراتی کشور تمرکززادیی می‌کند، افزود: اکنون عمده صادرات نفت کشور از پایانه خارک صورت می‌گیرد اما موانع و مشکلات متعددی در این پایانه وجود دارد.

وی ادامه داد: مهمترین قوت قابل ذکر و قابل اتکاء خط لوله انتقال نفت گوره–جاسک کاهش مشکل صادرات از تنگه هرمز است چراکه می‌توانیم از تاسیسات دریایی جدید الاحداث جاسک برای صادرات استفاده کنیم.

موسوی با بیان اینکه رونق اقتصادی جاسک بارها مورد تاکید قرار گرفته، معتقد است؛ طرح مذکور توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

تضمین استمرار صادرات نفت خام با احداث خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک

این نماینده مجلس با بیان اینکه استمرار صادرات نفت خام با احداث خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک تضمین می‌شود، گفت: اشتغال فراوان، رونق تولید و افزایش سکنه در سواحل مکران از دیگر دستاوردهای این طرح خواهد بود.

به گفته وی تکمیل زنجیره ارزش را باید به این دستاوردها افزود چراکه دو پالایشگاه و سه پتروشیمی طراحی شده کشور را از خام‌فروشی معاف می‌کند.

 

صنعتگران مختلف ایرانی در حوزه نفت و گاز فعال می‌شوند

موسوی اضافه کرد: با اجرای بزرگترین خط انتقال نفت خاورمیانه، صنعتگران مختلف ایرانی در حوزه نفت و گاز فعال می‌شوند لذا فواید و مزایای آن قابل ذکر و توجه است.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "تامین سرمایه" مهمترین نکته برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این پروژه است، گفت: اگرچه این پروژه حدود 5 هزار میلیارد منابع مالی نیاز دارد و در شرایط تحریم تامین آن به سهولت صورت نمی‌گیرد اما راه‌های مختلفی همچون فروش نفت و محصولات پتروشیمی و استفاده از ذخایر ملی برای تامین سرمایه مورد نیاز وجود دارد.

عناوین برگزیده