تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۰
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۱۵۹۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

واحد کنسانتره ذوب‌ آهن پاسارگاد فارس تا پایان سال ۹۹ افتتاح می‌شود

می متالز - معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از چهار واحد مجتمع فولاد و ذوب آهن پاسارگاد کوار سه واحد آن به بهره برداری رسیده و امیدواریم واحد کنسانتره این مجتمع تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
واحد کنسانتره ذوب‌ آهن پاسارگاد فارس تا پایان سال ۹۹ افتتاح می‌شود

واحد کنسانتره ذوب‌آهن پاسارگاد فارس تا پایان سال ۹۹ افتتاح می‌شود

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی پنجشنبه در آیین افتتاح طرح های توسعه ای واحد تولید آهن اسفنجی و واحد تولید گندله آهن مجتمع فولاد و ذوب آهن پاسارگاد شهرستان کوار فارس که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: این پروژه از چهار واحد تشکیل شده که واحد تولید شمش فولادی آن با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن و سرمایه گذاری ۶۹ میلیون یورو و ۱۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید. 
وی ادامه داد: میزان اشتغال در این واحد هزار و ۱۰۳  نفر به صورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم بوده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحد دوم آن شامل واحد آهن اسفنجی با ظرفیت تولید ۱.۸ میلیون تن و سرمایه گذاری ۱۳۹ میلیون یورو و ۱۹۹ میلیارد تومان است که عملیات اجرایی این واحد در فروردین ماه ۱۳۹۶ با دستور رییس جمهوری آغاز و امروز به بهره برداری رسید.
اسماعیلی افزود: میزان اشتغال در این واحد، یک هزار و ۸۷۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم است.
وی ادامه داد: واحد سوم و چهارم این مجتمع واحد گندله سازی و کنسانتره است که ظرفیت گندله سازی ۳.۵ میلیون تن و ظرفیت کنسانتره ۲.۵ میلیون تن است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی این واحدها ۱۴۱ میلیون یورو و ۲۰۰ میلیارد تومان است.
اسماعیلی افزود: عملیات اجرایی این واحدها نیز در فروردین ماه ۱۳۹۶ با دستور رییس جمهوری آغاز شده است و امروز واحد گندله سازی آن به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: در ارتباط با واحد کنسانتره نیز تمام طرح های مهندسی انجام شده و تجهیزات و ماشین آلات از خارج از کشور وارد شده و تنها موضوع معدن و صنعت معدن است به دلیل اینکه کنسانتره نیاز دارد صنعت آن مشخص باشد تا بتوانند ساخت و ساز آن را ادامه دهند.
وی اضافه کرد: در این زمینه اقداماتی صورت گرفته که در روز گذشته نامه ای همراه با پیشنهاد مصوبه ای به معاون اول رییس جمهوری برای طرح در جلسه هیات دولت تقدیم شد که امیدواریم در هفته آینده این موضوع حل شود تا بتوانیم تا پایان امسال شاهد بهره برداری از تولید کنسانتره باشیم.

شهرستان کوار در جنوب شهرستان شیراز است.

عناوین برگزیده