تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۸
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۱۱۶۱۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در یک نامه به وزارت صنعت:

پارازیت رییس اتاق بازرگانی ایران بر روی قیمت‌گذاری کنسانتره و گندله

می متالز - در حالی که ماه‌ها است همه فعالان و کارشناسان حوزه معدن و فولاد بر قیمت‌گذاری کارشناسی کنسانتره و گندله تاکید می‌کنند، اظهارنظر بدون پشتوانه فنی و کارشناسی رئیس اتاق بازرگانی ایران مثل یک پارازیت مزاحم، واکنش و تعجب کارشناسان و فعالان حوزه معدن و فولاد را به همراه داشته است.
پارازیت رییس اتاق بازرگانی ایران بر روی قیمت‌گذاری کنسانتره و گندله

به گزارش می متالز، اظهارنظر و پیشنهادات بدون پشتوانه فنی و کارشناسی رییس اتاق بازرگانی ایران درباره قیمت‌گذاری کنسانتره و گندله مثل یک پارازیت مزاحم، واکنش و تعجب کارشناسان و فعالان حوزه معدن و فولاد را به همراه داشته است.

نامه رئیس اتاق بازرگانی ایران به وزارت صنعت

در شرایطی که ماه‌ها است تمامی کارشناسان و فعالان حوزه معدن و فولاد بر قیمت‌گذاری کنسانتره و گندله بر مبنای اصول کارشناسی تاکید می‌کنند و اتخاذ رویکرد غیرکارشناسی را عامل التهاب در بازار فولاد کشور می‌دانند، رییس اتاق ایران در نامه‌ای به وزارت صمت، قیمت‌هایی را بدون پشتوانه فنی و کارشناسی، برای کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی پیشنهاد داده که تعجب همه کارشناسان و فعالان این حوزه را به همراه داشته است.

رییس اتاق بازرگانی ایران باید از پیشنهادات خود دفاع کند

فارغ از اینکه این قیمت‌ها چگونه و توسط چه کسانی تعیین و به رییس اتاق بازرگانی ایران ارائه شده است، کارشناسان و فعالان این حوزه از آقای شافعی انتظار دارند، پیوست کارشناسی و فنی پیشنهادات خود را برای روشنگری هرچه بیشتر و اثبات منطقی بودن قیمت‌های اعلامی، ارائه و از آنها دفاع کند.

به اعتقاد کارشناسان حوزه معدن، پیشنهادات اتاق بازرگانی ایران، صرفا در شرایطی می‌تواند اعتماد فعالان صنعت، معدن و تجارت را کسب کند که از ایجاد بستری برای نفوذ و دست‌اندازی دلالان بصورت عام و دلالان کنسانتره و گندله بصورت خاص، جلوگیری نماید.

مراقب اعتبار اتاق بازرگانی باشید

جایگاه اتاق بازرگانی ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی، جایگاهی است که سالها برای کسب اعتبار و اعتماد آن تلاش شده است و پرواضح است که نباید اجازه داد این اعتبار و اعتماد بصورت مستقیم و غیرمستقیم برای منافع عده‌ای خاص، تحت تاثیر منفی قرار گیرد

عناوین برگزیده