تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۱۱۶۲۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی در ۴ پروژه اردبیل/ ضرورت استقرار صنایع مادر در استان

می متالز - معاون سازمان ایمیدرو گفت: چهار پروژه مهم برای استان اردبیل در نظر گرفته شده است که در همین راستا یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد که یارانه این تسهیلات از طریق وزارت متبوع ومجوز لازم برای تامین تسهیلات آن از طریق بانک عامل و زمین را نیز از طریق شهرک صنعتی هماهنگ کردیم.
سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی در ۴ پروژه اردبیل/ ضرورت استقرار صنایع مادر در استان

به گزارش می متالز، مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه در استان اردبیل حضور یافته و به بازدید از پروژه‌های جهش تولید و موقعیت جغرافیایی و امکانات زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی و طرح توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل پرداختند.

ایجاد و راه‌اندازی پروژه‌های صنعتی جدید در استان اردبیل

ایرج حسن‌پور مدیر کل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: دلیل حضور ما در استان اردبیل پیرو جلسه‌ای است که با حضور مقام عالی وزارت، استاندار و نیکزاد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در دفتر وزارت برگزار شده و طی این جلسه مقرر گردید تا در راستای ایجاد و راه‌اندازی چندین پروژه مهم در اردبیل، بررسی‌های لازم صورت گیرد.

سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی در اردبیل

محمدرضا عبداللهی، معاون برنامه‌ریزی سازمان ایمیدرو در این بازدید بیان کرد: چهار پروژه مهم برای استان اردبیل در نظر گرفته شده است که در همین راستا یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد که یارانه این تسهیلات از طریق وزارت متبوع و مجوز لازم برای تامین تسهیلات آن از طریق بانک عامل و زمین را نیز از طریق شهرک صنعتی هماهنگ کردیم و اخیراً مقام عالی وزارت تاکید نمودند این پروژها در استان اردبیل عملیاتی شود.

وی افزود: طرح‌ها یک به یک بررسی شده لذا زمینه مشارکت فراهم است و در این راستا لازم است تا سرمایه‌گذار برای مشارکت در طرح‌ها معرفی شود.

ضرورت استقرار صنایع مادر در استان اردبیل

ارژنگ عزیزی، معاون امور اقتصادی استاندار نیز با بیان اینکه سازمان‌های توسعه‌ای، سرمایه‌گذاری خاصی در اردبیل انجام نداده‌اند، اظهار داشت: انتظار استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از مسؤولان، استقرار یک صنعت مادر در استان با مشارکت شرکت‌های هلدینگ بوده و دیگر اینکه راه برون‌رفت استان از محرومیت در بخش صنعت، سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی با توجه به قابلیت‌های موجود در پهنه‌های معدنی است.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل به ریل سراسری متصل خواهد شد، گفت: صنایع مرتبط با حمل و نقل هم یکی از زمینه‌های بسیار مهم برای سرمایه‌گذاری است.

رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی در اولویت‌های اصلی است

رامین صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بررسی مسائل و مشکلات پیش‌رو، و تصمیم‌گیری در خصوص رفع برخی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین ایجاد چندین پروژه مهم در استان اردبیل، از جمله اهداف سفر مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت صمت و هیئت همراه به این استان است.

وی تصریح کرد: پس از بازدید از چندین واحد تولیدی در شهرک صنعتی و گروه صنعتی آرتا پلاست، با برگزاری این جلسات و بحث و تبادل نظر پیرامون سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در سطح استان، امیدواریم با اتخاذ تصمیمات مناسب به اهداف خود در این زمینه برسیم.

در ادامه جلسه در خصوص امکان‌سنجی و مطالعه صنایع حمل‌ونقل ریلی، پیگیری طرح محدوده قزل اوزن، ایجاد واحد قطعه‌سازی در مجموعه حدید مبتکران، انجام اقدامات اساسی و جذب سرمایه‌گذار برای طرح ها و پروژه‌های مهم استان بحث و تبادل نظر شد.

عناوین برگزیده