تاریخ: ۲۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۷
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۱۱۶۳۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

انتقاد نماینده مجلس و استاندار اراک از واگذاری هپکو به شستا

می متالز - نماینده مجلس و استاندار اراک با انتقاد از بی‌برنامگی دولت در تصمیم گیری ها و واگذاری هپکو به سازمان تامین اجتماعی توضیخاتی دادند.
انتقاد نماینده مجلس و استاندار اراک از واگذاری هپکو به شستا

به گزارش می متالز، علیرضا سلیمی با انتقاد از اقدام دولت در واگذاری هپکو به سازمان تامین اجتماعی در قبال بدهی گفت: اقدامات و رفتار دولت درباره هپکو دارای تناقضات فراوان است و متاسفانه در مسائل اقتصادی افراد سیاسی تصمیم گیری می‌کنند. دولت نمی‌داند چکار می‌کند! ابتدا هپکو به بخش خصوصی واگذار و به دلیل اهلیت نداشتن دوباره به دولت برگردانده می شود.

وی افزود: پس از دو بار واگذاری غلط، بار دیگر هپکو به دولت برگشت و قرار شد آن را به ایمیدرو و اکنون به تامین اجتماعی به جای بخشی از بدهی به سازمان واگذار کند که این اقدام چیزی جز کلاف سردرگم نیست.

این نماینده ادامه داد: دولت شرکت‌های تامین اجتماعی را وارد بورس کرده در حالی که حق ورود به امور و دخالت در شرکت‌های تامین اجتماعی را نداشت. زیرا تامین اجتماعی برای کارگران است و برای وارد شدن آن به بورس کارگران باید تصمیم گیری کنند.

سلیمی گفت: اقدامات اخیر دولت درباره هپکو نشان می‌دهد در تصمیم گیری ها احساسی، سیاسی و غیرکارشناسی عمل می کند و باید توضیح دهد در صورتی که شرکت سودده بوده چرا آن را نگه نداشته و اگر زیان‌ده است چرا باید با واگذاری به سازمان تامین اجتماعی از جیب کارگران زیان آن پرداخت شود؟

علی آقازاده استاندار اراک نیز گفت: این تصمیم بدون اطلاع استانداری اخذ شده و در واقع چوب حراج به هپکو زده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده