تاریخ: ۲۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۱۱۶۴۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون استاندار:

تسریع در اجرای طرح استخراج طلای کردستان ضروری است

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ضمن تاکید بر اهمیت تسریع در اجرای طرح استخراج طلا در این استان، این پروژه را یکی از ۱۲ طرح اقتصادی اولویت دار معرفی کرد.
تسریع در اجرای طرح استخراج طلای کردستان ضروری است

به گزارش می متالز، خالد جعفری روز شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح طلای کردستان (قلقله سقز) اظهار داشت: طی یکسال باید پروژه‌های عمرانی و اقتصادی اولویت‌دار استان آغاز یا مورد بهره‌برداری قرار گیرد که طرح معدن طلای سقز نیز یکی از این طرح‌ها است.

وی خواستار تسریع در تکمیل مطالعات زیست محیطی و همچنین نهایی شدن محل اجرای طرح قلقله سقز شد و به سرمایه‌گذار آن توصیه کرد زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله برق و راه را با دیدگاه توسعه طرح در آینده، بررسی و مطالبه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان یادآور شد: تسهیل و تسریع در مهیا کردن زیرساخت‌ها از سوی دستگاه‌های ذیربط، می‌تواند مشوقی برای حضور سرمایه‌گذاران در استان باشد.

ناحیه قلقله در ۴۰ کیلومتری جنوب غرب شهرستان سقز و در شمال غرب استان کردستان واقع شده و این ناحیه از دیدگاه زمین شناسی عمومی بخشی از زون دگرگونه سنندج - سیرجان است.
اکتشاف ماده معدنی در محدوده قلقله از سال های ۷۳ تا ۷۴ توسط سازمان زمین شناسی آغاز و سال ۸۷ این اکتشافات تکمیل و ذخیره ۷.۳ میلیون تُنی طلای خالص در آنجا محرز شد.

معدن طلای قلقله سقز به شرکت شستا به عنوان سرمایه‌گذار طرح طلای کردستان واگذار شده و قرار بود عملیات اجرایی کارخانه استحصال آن سال ۹۷ آغاز شود.

سقز در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز استان قرار دارد.

عناوین برگزیده