تاریخ: ۲۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۱۱۷۲۶۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازگشایی رودخانه هزار بوته بعد از ۱۵ سال/ حل مشکلات معادن طلا در فاریاب

می متالز - سرپرست دادگاه عمومی شهرستان فاریاب از بازگشایی رودخانه هزار بوته بعد از حدود ۱۵ سال خبر داد و گفت: مشکلات معادن طلای زرترشت و امین‌یار نیز حل شده است.
بازگشایی رودخانه هزار بوته بعد از ۱۵ سال/ حل مشکلات معادن طلا در فاریاب

به گزارش می متالز، بهرام سالاری نژاد، سرپرست دادگاه عمومی شهرستان فاریاب گفت: به همت دادگستری شهرستان فاریاب، مسیر رودخانه معروف به هزار بوته که  نزدیک به  ۱۵ سال از سوی عده‌ای عدوان تصرف شده بود، بازگشایی شد.

او افزود: در زمان نزولات آسمانی بسته بودنِ مسیر رودخانه، موجب تخریب مزارع و مسدود سازی جاده اصلی فاریاب – جیرفت و آبگرفتگی منازل مردم می‌شد.

بهرام سالاری نژاد افزود: مسیر رودخانه معروف به هزار بوته به منظور  تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه بازگشایی شد و به لطف خدا رودخانه فصلی در حال حاضر در مسیر اصلی خود در جریان است.

او  از حل مشکلات طلای زرترشت نیز سخن گفت و بیان کرد: با توجه به انجام ندادن  تعهدات معدن طلای زرترشت، اداره کل محیط زیست استان و شهرستان کهنوج مجددا پیگیری امورات مرتبط محیط زیستی آن مجموعه شدند که مجددا منجر به تنش بین دو نهاد خصوصی و دولتی شده بود.

 سالاری نژاد با بیان اینکه در حال حاضر تعهدات در حال انجام و معدن و شرکت مذکور در حال فعالیت  است، بیان داشت:  طی بازدید‌های مکرر و تشکیل جلسه رفع موانع تولید با حضور مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان، رییس اداره محیط زیست شهرستان کهنوج، فرماندار فاریاب، مدیر عامل شرکت معدنی طلا زرترشت نسبت به انجام تعهدات قانونی توجیه شد.

 او  از تجمع کارگران یک شرکت معدنی دیگر نیز سخن گفت و بیان داشت: این مشکل نیز با دخالت این واحد قضایی رفع شد. 

سالاری تصریح کرد:  با توجه به تجمع ۵ روزه کارگران شرکت معدن کرومیت پیرامون پرداخت نکردن  ۸ ماه حقوق و بیمه کارگران با تشکیل جلسه رفع موانع تولید و پیگیری مجدانه موضوع، شرکت معدنی موظف به پرداخت تعهدات شد و حق آنان را پرداخت کرد و کارگران نیز در محل کار خود حضور پیدا کردند و اکنون، به لطف خدا معدن در حال فعالیت اقتصادی است.

او  بیان داشت: با توجه به تصرفات عمده اراضی ملی و تغییرات غیر قانونی نقشه پلاک‌های ثبتی، تشکیل پرونده از سوی کارشناسان منابع طبیعی صورت گرفت  و نسبت به اصلاح اسناد از طریق اداره ثبت و منابع طبیعی پیگیری به عمل آمد و به لطف خدا دو اداره مذکور متعهد به اصلاح نقشه‌ها و اسناد صادره در چارچوب قانونی شدند و در حال حاضر اقدامات مقتضی در حال انجام  است.

عناوین برگزیده