تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۱۷۲۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح خط ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر:

۳۶ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعتی و معدنی سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری خواهد شد/ مطالعات هشتاد و پنج هزار کیلومتر مربع در ۱۳۵ پهنه معدنی انجام شده است

می متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۶ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعتی و معدنی در این استان با ظرفیت اشتغالزایی ۲۰ هزار نفر سرمایه‌گذاری خواهد شد.
۳۶ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعتی و معدنی سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری خواهد شد/ مطالعات هشتاد و پنج هزار کیلومتر مربع در ۱۳۵ پهنه معدنی انجام شده است

سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعتی و معدنی

به گزارش می متالز، احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح خط ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر که از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری انجام شد، بیان کرد: با تلاش‌های دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان سه درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هر آنچه که در سیستان و بلوچستان یک روزی آرزو بود امروز محقق شده است، افزود: در سواحل دریای عمان که گنج پنهان بوده و واردات کالاهای اساسی کشور از این نقطه آغاز می‌شود بیش‌از یک میلیارد دلار توسط دولت برای توسعه بندر شهید بهشتی سرمایه گذاری شده است.

 

مطالعات هشتاد و پنج هزار کیلومتر مربع در ۱۳۵ پهنه معدنی انجام شده است

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه معدن یکی از ظرفیت‌های این استان در سند آمایش سرزمین است افزود: مطالعات هشتاد و پنج هزار کیلومتر مربع در ۱۳۵ پهنه معدنی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین معادن غنی در حوزه فلزات در سیستان و بلوچستان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به معادن مس و طلا اشاره کرد که امیدواریم امسال منشا حرکت جدیدی در این زمینه باشیم.

موهبتی تاکید کرد: صادرات از سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید ۳۰۸ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد و در زمینه واردات کالاهای اساسی ۹۷ درصد رشد داشته‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارسال ۱۱۱ واحد تعطیل شده در این استان به چرخه فعالیت بازگشتند.

وی با بیان اینکه تقاضای سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان شتاب گرفته افزود: امیدواریم که با همت دولت دوازدهم منطقه آزاد سیستان نیز شکل گیرد.

عناوین برگزیده