تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۱۱۸۴۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۴۰ تُن سیمان از محتکران در مهاباد کشف شد

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ۴۰ تُن سیمان احتکار شده از سه انبار در این شهرستان کشف شد که ارزش آن به ۲۰۰ میلیون ریال می رسد.
۴۰ تُن سیمان از محتکران در مهاباد کشف شد

به گزارش می متالز، محمد جهین روز چهارشنبه افزود: این انبارها با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات سپاه، بازرسان اتاق اصناف و اماکن عمومی نیروی انتظامی در اجرای طرح تشدید بازدید از انبارهای این شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: در این ارتباط پنج پرونده قضایی نیز تشکیل شده که سه پرونده مربوط به احتکار و ۲ پرونده نیز مربوط به گران‌فروشی و ارایه نکردن سیمان بوده است که ارزش ریالی مجموع پرونده‌ها بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه متصدیان انبارهای سطح شهر موظف به ثبت‌نام در سامانه انبارها هستند، اضافه کرد: اگر واحدها نسبت به ثبت موجودی انبارهای خود اقدام نکنند، کالای آنان مشمول کالای قاچاق خواهد بود و در صورت ثبت انبار در سامانه، اگر رسید و حواله کالا ثبت نشود، کالای آنان احتکار محسوب و برابر قانون با آن برخورد می‌شود.

وی گفت: شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف و اطلاع از وجود انبار کالاهای احتکار شده با شماره تلفن ۱۲۴ و یا ۴۲۴۴۹۹۷۴ تماس گرفته و موارد را گزارش کنند.

احتکار اقلام مورد نیاز مردم توسط عده‌ای سودجو از جمله مشکلات این روزهای کشور به شمار می‌رود و رصد اقلام موجود در انبار می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند.

هفته جاری در ادامه بازرسی‌های انجام شده از انبارها، ۲۰ تُن آرد قاچاق از چهار مرکز نگهداری در مهاباد کشف و ضبط شده بود.

۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در مهاباد فعالیت می‌کند؛ این شهرستان با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

عناوین برگزیده