تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۱۲۰۰۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار زنجان:

زنجان یکی از ۱۰ استان برتر معدن‌خیز کشور است

می متالز - استاندار زنجان، با بیان اینکه زنجان یکی از ۱۰ استان برتر معدن‌خیز کشور است، گفت: ۵۰ واحد تولید شمش در این استان وجود دارد که با نیمی از ظرفیت خود، کار می‌کند.
زنجان یکی از ۱۰ استان برتر معدن‌خیز کشور است

به گزارش می متالز، فتح‌الله حقیقی ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران، همزمان با بهره‌برداری از ۲۰۰ طرح ملی، صنعتی و معدنی، با بیان اینکهاز ۶۷ ماده معدنی موجود در کشور ۳۶ ماده معدنی در زنجان وجود دارد، گفت: معادن باید راه‌های روستایی را مورد توجه قرار بدهند.

وی اظهار کرد: معادن در حفظ و نگه‌داری جاده‌های روستایی همکاری کنند و در روستاهای اطراف امکانات رفاهی و خدمات لازم را ارائه کنند.

استاندار زنجان، با بیان اینکه ایجاد راه برای تبدیل زنجان به منطقه لجستیک اهمیت بالایی دارد، گفت: در سفر دکتر نوبخت برای توسعه راه‌های مواصلاتی ریلی و جاده‌ای این مهم مصوب شد.

حقیقی با بیان اینکه زنجان یکی از ۱۰ استان برتر معدن‌خیز کشور است، ابراز داشت: ۵۰ واحد تولید شمش در این استان وجود دارد که با نیمی از ظرفیت خود، کار می‌کند.

وی تعداد بارنامه‌های صادر شده در سال ۹۷ را ۱۷۰ مورد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۲۵۰ بارنامه صادر شده است.

استاندار زنجان، به روند افزایشی دریافت حقوق دولتی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۲ میلیارد تومان حقوق دولتی اخذ شده و به دنبال توسعه اکتشاف معدن در منطقه هستیم.

حقیقی با بیان اینکه ایمیدرو فعالیت‌های معدنی خوبی در استان دارد، افزود: زنجان رتبه سوم فضای کسب و کار و سومین فضای امن را برای سرمایه‌گذاری را دارد.

وی ابراز کرد: طی سال گذشته مشکل مدیریتی شرکت ایران‌ترانسفو حل شده و هدف‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری صادرات داشته که اقدام به جذب ۳۰۰ نفر نیروی جدید نیز کرده است.

استاندار زنجان، بر جذب نیروی‌های بومی تاکید کرد و افزود: ایمیدرو یک واحد معدنی با مشارکت بخش خصوصی ایجاد کند.

عناوین برگزیده