تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۲۰۱۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست وزارت صمت در استان مازندران بیان کرد:

نیاز بخش تولید به ۵۷۵ هزار میلیارد تومان تامین نقدینگی در سال جهش تولید/ وجود ۱۳ هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در کشور

می متالز - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: همواره افتتاح و بهره برداری طرح های صنعتی در کشور امید آفرین است و باید هم روی افزایش تولیدات صنعتی متمرکز شویم و هم طرح‌های توسعه ای واحدها را وارد مدار تولید کنیم که البته در این خصوص بخش تولید نیازمند حدود 575 هزار میلیارد تومان نقدینگی برای تحقق جهش تولید دارد.
نیاز بخش تولید به ۵۷۵ هزار میلیارد تومان تامین نقدینگی در سال جهش تولید/ وجود ۱۳ هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در کشور

به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی در حاشیه افتتاح شرکت ساوین تاب در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: جهش تولید هم باید از محل تکمیل ظرفیت خالی واحد ها و هم تکمیل طرح های نیمه تمام محقق شود.

وی گفت: طبق اطلاعات ارائه شده از سوی مسوولان استان مازندران هم اکنون بیش از ۵ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی آماده بهره برداری در این استان وجود دارد.

سرپرست وزارت صمت اضافه کرد: همچنین فردا به صورت ویدیو کنفرانسی و به دستور رئیس جمهور کشورمان طرح بزرگ آرین شیمی تولید کننده تخته های ام دی اف در این استان به بهره برداری می رسد که با بیش از 1000 میلیارد تومان سرمایه گذاری، بالغ بر 300 هزار متر مکعب به ظرفیت تولید ام دی اف کشور افزوده می شود.

مدرس خیابانی بیان کرد: مجموع طرح های مورد بهره برداری در این صنعت، نیاز کشور به واردات تخته ام دی اف را مرتفع می کند و قابلیت صادرات نیز مهیا می شود.

وی تصریح کرد: تولید تنها راه نجات کشور برای عبور از تحریم هاست و طبیعتاً برای اینکه در کشور اشتغال پایدار ایجاد کنیم، چاره‌ای جز توجه به تولید و عرصه صنعت نداریم.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: با توجه به فرمان ویژه مقام معظم رهبری در سال ۹۹ برای جهش تولید، همه دستگاهها و نهادها و بخش‌های مختلف مرتبط با حوزه تولید و صنعت تکلیف مضاعف دارند.

مدرس خیابانی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار طرح با پیشرفت فیزیکی بالا ۶۰ درصد در کشور وجود دارد که ۴ هزار مورد از آنها دارای پیشرفت بیش از ۸۰ درصد است و به مرور در حال تکمیل و راه اندازی هستند.

وی افزود: امسال در قالب پویش ملی "تولید، تداوم امید"، ۲۰۰ طرح پیشران و بزرگ صنعتی و معدنی کشور با ظرفیت اشتغالزایی بیش از ۴۱ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان به صورت هفتگی در حال افتتاح و بهره برداری می باشند.

سرپرست وزارت صمت اضافه کرد: فردا همزمان با افتتاح شرکت آرین شیمی در استان مازندران، ۴ طرح دیگر شامل طرح فولاد در استان خوزستان، 2 طرح سیلو و یک طرح کربنات سدیم در استان فارس افتتاح می شوند.

مدرس خیابانی گفت: کشورهای تحریم کننده به ویژه آمریکا دنبال فلج کردن اقتصاد کشورمان بودند و اصل تولید را مورد هدف قرار داده اند، امروز نه تنها تولید متوقف نشده، حتی حرکت آن کند نیز نشده و همه آمارهای تولیدات منتخب کالایی کشور افزایشی هستند. همچنین همسو با افزایش تولیدات کالایی، طرح‌های توسعه ای آماده بهره‌برداری نیز در کشور روند خوبی دارند.

وی اضافه کرد: سیاست‌های آمریکا دچار شکست شده است و امروز مردم، کارآفرینان و صنعتگران و با صبوری، تلاش و همراهی خود ثابت نمودند این ملت شکست ناپذیر است و آمریکا به هیچ کدام از اهداف شوم خود نرسیده است و در همین شرایط سخت تحریم ها نیز جهش تولید اتفاق افتاده است.

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف جهش تولید، نیازمند ۵۷۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی در بخش تولید هستیم که همسو با هماهنگی ها و همکاری لازم برای تامین منابع از طریق بانک های کشور، توجه به سایر منابع به خصوص از طریق حضور در بازار سرمایه مورد توجه وزارت صمت است.

مدرس خیابانی افزود: استفاده از ابزارهای بازار سرمایه، فروش اموال غیر مولد و...، در دستور کار هستند تا واحدهای صنعتی از این عارضه قدیمی رها شوند.

وی گفت: بخشی از بانک‌های کشور به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید لبیک گفتند و بخشی دیگر نیز کمتر پای کار بوده اند با این حال مقرر شده است، عملکرد بانکها در حمایت از تولید به تفکیک اعلام شود.

سرپرست وزارت صمت افزود: البته با تلاش بانک مرکزی و مصوبات شورای پول و اعتبار خوشبختانه بانک ها نسبت به سال های گذشته بهتر پای کار آمده اند.

مدرس خیابانی ادامه داد: با توجه به مصوبه هفته گذشته شورای پول و اعتبار مبنی بر واگذاری مجدد واحدهای تملک شده به صاحبان اصلی آنها، بانک ها مکلفند در روند مزایده اموال خود، با نرخ تعیین شده واحد های صنعتی تملک شده را به صاحبان اصلی خود بازگردانند.

وی افزود: این مصوبه دارای ضمانت اجرایی و مورد حمایت ویژه قوه قضاییه و دادستان های کل کشور است و علاوه بر این، مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همه مصوباتی که در راستای کاهش تولید انجام می گیرد مورد حمایت ویژه قوه قضاییه به لحاظ ضمانت اجرایی خواهد بود.

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: شرکت ساوین تاب با تولید روزانه 15 تن، با سرمایه گذاری بالغ بر 220 میلیارد تومان برای بیش از 250 نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است و ظرفیت صادراتی نیز دارد.

مدرس خیابانی گفت: طرح توسعه واحد نیز از محل درآمدهای صادراتی آن در حال عملیاتی شدن است و به زودی بهره برداری می شود.

عناوین برگزیده