تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۲۹
بازدید: ۱۶۶۰
کد خبر: ۱۲۰۲۷۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس تعمیرات مرکزی برق مجتمع مس سرچشمه خبر داد:

رشد 100درصدی کار در اورهال، برای همیاری با خط تولید

می متالز - رئیس تعمیرات مرکزی برق مجتمع مس سرچشمه گفت: در اورهال امسال شاهد افزایش 100درصدی اقدامات در تعمیرات مرکزی برق مجتمع مس سرچشمه هستیم؛ ضمن آن‌که برخی اقدامات برای نخستین‌بار انجام شد.
رشد 100درصدی کار در اورهال، برای همیاری با خط تولید

به گزارش می متالز، محمدرضا آزادیخواه با تشریح اقدامات صورت‌گرفته در اورهال سال 1399 کارخانجات تغلیظ، سنگ‌شکن اولیه، نوار دو و کارخانجات ذوب توسط تعمیرات مرکزی برق، گفت: در سال‌جاری سه واحد رلیاژ یا سیستم‌های حفاظتی، نگه‌داری و تعمیرات شبکه و تجهیزات برق فشار قوی بیشترین درگیری را با اورهال اساسی دارند که این واحدها درخصوص تامین  برق پایدار کارخانجات انجام وظیفه می‌کنند و واحد الکترومکانیک هم با پایدار نگه‌داشتن چرخه تولید، همیار خط تولید است.

وی با بیان این‌که امسال در واحد سیستم‌های حفاظتی کارهای مهمی انجام شده، افزود: کلیدها و ترانسفورماتورها و خطوط برق با رله‌های حفاظتی محفاظت می‌شوند؛ تست عملکردی و تست صحت عملکرد این رله‌ها باید سالانه انجام شود که سعی می‌شود در اورهال این کار صورت بگیرد تا خدشه‌ای به امر تولید وارد نشود.

آزادیخواه ادامه داد: امسال واحد رلیاژ تعمیرات مرکزی برق 212 رله را تست کرده و 340 تست تریپ را روی کلیدهای فشار ضعیف و متوسط انجام داده و تست عملکردی بیش از 140 حفاظت مکانیکال انجام شده است.

رئیس تعمیرات مرکزی برق مجتمع مس سرچشمه به واحد برق فشارقوی اشاره کرد و گفت: چهار خط A، B، C و D که برق مجتمع را از طریق سه مرکز توزیع تامین می‌کنند در اورهال با شرکت برق منطقه‌ای هماهنگ شده و مجوز قطع برق این خطوط را گرفته‌ایم و نقاطی را که ایراد داشته و ممکن است برق مجتمع را قطع کنند شناسایی کرده‌ایم و تعمیرات اساسی روی آن‌ها انجام شده است.

به گفته وی، تست‌های حفاظتی و روغن، های‌پاد و میگر 45 دستگاه ترانسفورماتور نیز در زمان اورهال صورت گرفته است.

رئیس تعمیرات مرکزی برق مجتمع مس سرچشمه در ادامه با اشاره به همکاری واحد برق فشارقوی با امور تغلیظ، یادآور شد: این واحد تعمیرات قطع برق حدود 135 فیدر را انجام داده که همکاران ما در امور تغلیظ بتوانند سوئیچ‌گیرها را اورهال کنند و تعمیرات اساسی آن‌ها را انجام دهند تا خدشه‌ای به امر تولید وارد نشود؛ همچنین با برنامه‌ریزی دقیق سرکابل خاص کلید فیوز اکسیژن به‌دلیل نشت رزین توسط پرسنل فداکار برق فشارقوی در اورهال امسال تعویض شد.

آزادیخواه با بیان این مطلب که کار مهمی که در زمان اورهال انجام می‌دهیم و امسال این قضیه بسیار پررنگ‌تر بوده، تعمیرات الکتروموتور در کارگاه الکتروموتور است، گفت: کارگاه الکتروموتور مجتمع مس سرچشمه در جنوب‌شرق ایران رقیب ندارد و یکتاست، در کل کشور نیز جزو پنج شرکت برتر در زمینه تعمیرات تخصصی الکتروموتور است.

رئیس تعمیرات مرکزی برق مجتمع مس سرچشمه عنوان کرد: کاری که امسال صورت گرفته و از هرسال این کار را متمایزتر کرده، این بوده که 30 دستگاه الکتروموتور بالای 250 کیلووات، دو موتور 1000 کیلووات و دو موتور 1400 کیلوواتی و تعداد بسیار زیادی از موتورهای کوچک برای سرویس و تعمیرات اساسی به این کارگاه آورده شد و هم‌اکنون در حال سرویس و تعمیرات اساسی هستند.

آزادیخواه افزود: در بخش کارخانجات تغلیظ فاز صفر نیز امسال طبق روال هرسال امور تغلیظ درخواست کرد تعدادی از الکتروموتورها که سرویس‌های اساسی آن‌ها انجام نشده و امکان باز کردن و آوردن آن‌ها در کارگاه میسر نیست تعمیر شوند که امسال 4 دستگاه از آسیاب‌های اولیه فاز صفر تغلیظ تحت نظر تعمیرات مرکزی برق و برق کارخانجات تغلیظ در حال سرویس اساسی توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران هستند.

وی با بیان اینکه اورهال از 26 تیرماه آغاز شده و تا 6 مردادماه ادامه دارد، تأکید کرد: برخی اقدامات را در اورهال امسال برای نخستین‌بار انجام دادیم که می‌توان به سرویس و تعمیر موتورهای کرپس سیکلون‌های فاز دو تغلیظ و موتورهای نوار دو در کارگاه تعمیرات مرکزی اشاره کرد؛ همچنین در حوزه خطوط و شبکه و ترانسفورماتورها به میزان قابل ملاحظه‌ای حجم تعمیرات افزایش یافته است.

عناوین برگزیده